نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. ارديبهشت 1401 - 8:55   |   کد مطلب: 31049
حجت الاسلام و المسلمین احد آزادی خواه گفت: استقراض از بانک مرکزی، چاپ اوراق مشارکت، بدهی ها و تعهدات فراوان میراث دولت قبل برای دولت آقای رئیسی است که باعث ایجاد التهاب و انتظارات مختلف از این دولت شده است.

حجت الاسلام و المسلمین احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها؛ با بیان اینکه دولت قبل مسبب گرانی های امرز و انباشت بدهی های کلان برای کشور است، تصریح کرد: کاملا مشخص است که مسببان وضع کنونی دولت قبل است و خیلی ها این را باور ندارند.

وی گفت: امروز ماهانه دولت ده هزار میلیارد تومان سود قرض دولت قبل را پرداخت می کند.

حجت الاسلام آزادی خواه افزود: استقراض از بانک مرکزی، چاپ اوراق مشارکت، بدهی ها و تعهدات فراوان میراث دولت قبل برای دولت آقای رئیسی است که باعث ایجاد التهاب و انتظارات مختلف از این دولت شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مهمترین ثمرات عادلانه سازی یارانه ها تصریح کرد: در گذشته سود حاصل از یارانه ها در جیب عده ای خاص می رفت که امروز برخی از آنان باعث ایجاد الاتهاب در بازار می شوند.

وی گفت: یکی از مهمترین ثمرات این اقدام دولت مقابله با رانت و از بین رفتن بیت المال مسلمین است و عدالت در توزیع یارانه کاملا قابل دفاع است .

حجت الاسلام آزادی خواه افزود: عدالت دومین ثمره این اقدام دولت است و اثر سوم ایجاد بازار رقابتی است که باعث می شود محصولات خوبی با کیفیت بالا و قیمت پایین تلید شود که ثمرات آن به سود مردم است.

وی با اشاره به مهمترین ثمرات حذف ارز ترجیحی اظهار کرد: دولت سالانه بیش از ۵۰ میلیارد دلار ارز هزینه برای تفاوت ارز ترجیحی و نیمایی هزینه می کند که این رقم سنگین باعث رانت و سوءاستفاده افراد بسیاری شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: به طور مثال در بحث نهاده ها دامی هزینه های گزافی برای واردات با ارز ترجیحی می شود اما مرغداری های کاذب به وجود آمدند که این نهاده ها را دریافت کرده و در بازار آزاد عرضه می کردند.

وی حذف ارز ترجیحی را نقطه قوتی در عملکرد دولت دانست و گفت: این اقدام سبب جلوگیری از رانت و سو استفاده از بیت المال می شود.

حجت الاسلام آزادی خواه تاکید کرد: پیش از این ارز ترجیحی در اختیار چندین وارد کننده قرار می گرفت که برای ۸۵ میلیون نفر تصمیم گیری کند که همین امر باعث رانت شده بود و این امر نارضایتی های مردمی را به همراه داشت.

وی تاکید کرد: حذف ارز ترجیحی شاید در ابتدا باعث ایجاد حاشیه هایی در کشور شود اما به طور قطع ثمرات فراوانی برای کشور و اقتصاد دارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش های دولت در ریشه کنی فساد و رانت تصریح کرد: اقدامات دولت در این راستا موفقیت امیز بوده است عزمی جدی در کشور برای تحقق این امر در کشور وجود دارد.

وی حذف ارز ترجیحی و توزیع عادلانه یارانه ها اقدامات اخیر دولت در راستای مبارزه با رانت و فساد است و زمانی شهد شیرین این اقدام به کام مردم خوش می آید که دولت آن را درست اجرا کند.

حجت الاسلام آزادی خواه با بیان اینکه در دولت گذشته عزمی برای مسئله عادلانه سازی یارانه ها وجود نداشت، افزود: دولت باید با نظارت دقیق به دنبال اجرای صحیح این امر باشد و با کسانی که به دنبال ایجاد بازار سیاه و تورم کاذب هستند به جد برخورد کند که در این راستا دستگاه های نظارتی نیز باید به دولت کمک کنند.

وی کنترل، نظارت و اجرای درست طرح عادلانه سازی یارانه ها را مهمترین وظیفه دولت دانست و گفت: در صورت تحقق و اجرای صحیح این طرح مردم احساس رضایت بالایی خواهند داشت.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار