نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. ارديبهشت 1401 - 9:27   |   کد مطلب: 31052
رئیس کانون مداحان ملایر عنوان کرد
ثبت ۵۴۵ مداح ملایری در سامانه طوبی
رضا اسکندری گفت: شهرستان ملایر تعداد ۵۴۵ مداح به صورت رسمی و ثبت نام شده در سامانه طوبی دارد که در دوره چهارم مداحان خواهر به صورت مستقل به تعداد ۸۸ نفر به صورت ثبت نام شده به فعالیت می پردازند .

به گزارش ملایری‌ها؛  «رضا اسکندری »در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: اعضای کانون مداحان شهرستان ها در قالب 5 نفر ، هر 4 سال یک بار  با رای  مداحان هر شهرستان  انتخاب می شوند که مجددا این 5 نفر  انتخاباتی داخلی برگزار و یک نفر به عنوان رئیس و یک نفر نیز به عنوان نایب رییس انتخاب می شوند.

 

 

رئیس کانون مداحان شهرستان ملایر با بیان اینکه  کانون مداحان شهرستان ملایر چهارمین دوره فعالیت خود را از بهمن ماه سال 99 شروع کرده است افزود: با توجه به اساس نامه کانون های مداحان  فعالیت کانون  در جهت  شناسایی مداحان شهرستان ، برگزاری دوره های آموزش مقتل شناسی و نغمات مداحی و افزایش سطح کیفیت مداحی در این شهرستان متمرکز شد .

 

وی اضافه کرد: با  وجود مشکلات فراوانی که وضعیت کرونایی جامعه در پیش روی ما قرار داده بود اما در فرصت های مقتضی که به وجود آمد دو دوره ناپیوسته آموزشی را با حضور مداحان مشتاق ، برگزار کردیم  .

 

 اسکندری در ادامه با بیان اینکه کانون مداحان شهرستان ملایر تعداد 545 مداح به صورت رسمی و ثبت نام شده در سامانۀ طوبی دارد  افزود: در دورۀ چهارم مداحان خواهر به صورت مستقل و به تعداد 88 نفر به صورت ثبت نام شده به فعالیت می پردازند .

 

 وی اضافه کرد: در سنوات گذشته مداحان شهر ستان رتبه بندی شده و کارت مداحی دریافت نموده بودند اما با توجه به پایان گرفتن تاریخ اعتبار این کارت ها ، مقررشده  که مجدداً سطح کیفی مداحی مداحان ، ارزیابی شده و رتبه بندی جدید صورت گرفته وکارت صادر شود.

رئیس کانون مداحان شهرستان ملایر  گفت:  لذا با فراخوانی که داده شد تعدادی از این مداحان  تا این تاریخ مراجعه کرده و ارزیابی صورت پذیرفت .

 

 وی با بیان اینکه این کانون در همه مراسمات و مناسبتهای مذهبی  در طول سال ، رسالت خود را به نحو احسن انجام داده افزود: نمونه ای از برگزاری مراسمات در دهه ماه محرم ، شبهای قدر سال گذشتهو میلاد ائمه معصومین ، اربعین حسینی و اعزام مداحان توانمند به هیئات حاشیه شهر و روستاها  به صورت جهادی بوده است.

 

یکی دیگر از فعالیت های چشمگیر این کانون در پایان سال گذشته با همفکری و برنامه ریزی دقیق و تدوین شده با مسئول  وی افزود:با توجه به شلوغی و ازدحام در پنج شنبه آخر سال در بهشت هاجر ملایر برای تسهیل در رفت و آمد مراجعین ، چند دستگاه اتومبیل ون در نظر گرفته شد و مداحانی که در آن روز ، مجالس ختم و سالگرد داشتند با در دست داشتن برگ تردد از کانون مداحان با سهولت وارد شده و به اجرای برنامه پرداختند که این امر موجب رضایت عمومی مردم قرار گرفت و برای پنج شنبه ها طرحی در نظر گرفته شده که از ترافیک و شلوغی بهشت هاجر کاسته شود .

 

 اسکندری گفت: در  حال حاضر با مشارکت فرمانداری محترم ، اداره اطلاعات و نیروی انتظامی و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ، طرحی برای  ساماندهی مداحان ختم خوان در پیش رو داریم که 9 جزوه با عناوین بصیرت مداحی ، احکام و مقتل شناسی در اختیار مداحان قرار گرفته و در تاریخ 08 اردیبهشت امسال آزمون کتبی و پس از آن آزمون شفاهی برگزار شد  و برگزیدگان این آزمون مجوز فعالیت در مراسم های ترحیم را دریافت کردند.

 

پایان پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار