نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. خرداد 1401 - 8:42   |   کد مطلب: 31128
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: در صنعت انگور و کشمش این شهرستان نیازمند نگاه‌ها و حرف‌های جدید، طرح‌های دانش‌بنیان و ریسک‌پذیری هستیم تا بتوانیم به بازارهای جهانی بیشتری دست پیدا کنیم.

به گزارش ملایری‌ها؛ "سلمان اسماعیلی" روز سه‌شنبه در دیدار با اعضای انجمن تولید و صادرکنندگان کشمش شهرستان ملایر بیان کرد: انگور و کشمش بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی ملایر است که با وجود ظرفیت‌های غنی در این حوزه، با نقطه‌ ایده‌آلی که باید باشیم، فاصله داریم.

وی افزود: با وجود اینکه در حوزه صادرات از جایگاه خوبی برخوردار هستیم، اما در مارکتینگ دچار مشکل هستیم و با فعالیت حدود ۶۱ کارخانه سبزه پاک‌کنی، این واحدها هنوز در این صنعت خام‌فروش و فله فروش هستند.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه در بسته‌بندی کشمش با استانداردهای جهانی در حوزه خشکبار فاصله داریم، تاکید کرد: بازار به شدت تشنه انگور و کشمش ملایر است.

اسماعیلی رایزنی و مذاکره جدی انجمن تولید و صادرکنندگان کشمش ملایر را لازمه جذب بازارهای اروپایی دانست و ادامه داد: هنوز در حوزه بسته‌بندی، برندینگ، توسعه و تثبیت بازارهای کشمش دچار مشکل هستیم و به اندازه کافی پیشرفت نکرده‌ایم.

وی با اشاره به بسته‌بندی و تولید شیره انگور به روش سنتی، اظهار داشت: سال‌هاست که تولید شیره انگور در این شهرستان به صورت سنتی است و هیچ تغییری در این حوزه نداشتیم.

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: در حوزه تجاری‌سازی، برندینگ، لیبل‌ و بسته‌بندی انگور و کشمش و فرآورده‌های آن، راهی جز استفاده از طرح‌های دانش‌بنیان و استفاده از استانداردهای روز دنیا نداریم.

به گفته وی در حوزه تازه‌خوری انگور تا ۲ برابر می‌توانیم افزایش ثروت داشته باشیم و با تولید ارقام جدید، حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد انگور را در سردخانه به صورت تازه‌خوری نگهداری و در فصل مناسب به بازار عرضه کرد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه انگور ملایر دارای قند مناسبی است، حرکت به سمت ایجاد صنایع تبدیلی و تنوع بخشی به محصول و بازار را ضرورت جدی دانست و افزود: انجمن تولید و صادرکنندگان کشمش و بخش خصوصی باید در این حوزه‌ها میدان‌داری کند.

وی یادآور شد: بخش اصلی این ماموریت که می‌تواند آینده ملایر را رقم بزند، بخش خصوصی است و نقش بخش دولتی و نمایندگان مجلس نیز در این زمینه مشخص شود و به سمت کارهای بزرگ و جدید برویم.

فرماندار ویژه ملایر گفت: بدون شک یک بخش مهمی از سیاست‌های توسعه و پیشرفت ملایر بر پایه محکم صنعت انگور و کشمش قرار دارد.

اسماعیلی خواستار توسعه شبکه فعالیت انجمن تولید و صادرکنندگان کشمش ملایر شد و تاکید کرد: تمامی موانع و مشکلات حوزه انگور و کشمش ملایر باید با همدلی و مشارکت جدی بخش خصوصی رفع شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار