نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. خرداد 1401 - 8:31   |   کد مطلب: 31133
فرمانده انتظامی ملایر از شناسایی فردی که اقدام به کلاهبرداری با مبلغ ۵۱۰ میلیون ریال از یکی از شهروندان در فضای مجازی کرده بود، با تلاش ماموران پلیس فتای شهرستان خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛  سرهنگ "احمد ساکی"  در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی براینکه از طریق یکی از کانال‌های فضای مجازی اقدام به خرید کالا به مبلغ ۵۱۰ میلیون ریال کرده بود، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با توجه به واریز وجه به حساب متهم و عدم تحویل کالا و پاسخگو نبودن مدیر کانال مربوطه، موضوع از طریق پلیس فتا پیگیری شد.

فرمانده انتظامی ملایر افزود: با استعلام‌های انجام شده مشخص شد مالک کارت بانکی مقصد که شاکی وجوه را به آن واریز کرده است، از یکی از استان‌های دیگر بود که بلافاصله طی هماهنگی قضایی حساب وی مسدود شد.

ساکی بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع مراتب به قید فوریت در دستور کار کاشناس پلیس فتا قرار گرفت که طی فعالیت و اقدامات صورت گرفته متهم شناسایی و وجه با هماهنگی مقام قضایی به حساب شاکی عودت داده شد.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir آن را ثبت کنند.

فرمانده انتظامی ملایر همچنین از متلاشی شدن باند سارقان ساختمان‌های در حال ساخت و کشف ۱۲ فقره انواع سرقت با تلاش مجاهدانه ماموران کلانتری ۱۲ پاسداران خبر داد و گفت: با تلاش ماموران مخفیگاه سارقان شناسایی و طی هماهنگی با دستگاه قضایی سه نفر از اعضای این باند در مخفیگاه‌شان دستگیر شدند.
سرهنگ ساکی ادامه داد: با انجام تحقیقات پلیسی، متهمان به تعداد ۱۰ فقره انواع سرقت اعتراف کردند و طی بررسی‌های به عمل آمده متهمان دستگیر شده داری بیش از ۱۲ فقره سابقه در خصوص سرقت و مواد مخدر بودند.

وی یادآور شد: با تشکیل پرونده و متلاشی شدن این باند، هر سه نفر اعضای این باند به مراجع قضایی تحویل شدند.

فرمانده انتظامی ملایر دستگیری سارق حرفه‌ای و کشف هشت فقره انواع سرقت با تلاش ماموران کلانتری ۱۲ را از دیگر اقدامات پلیس طی ۲۴ ساعت گذشته عنوان و بیان کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی متهم که از مجرمان سابقه‌دار بود، را شناسایی و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در حین سرقت از دستگاه خودپرداز بانک دستگیر کردند.

ساکی با اشاره به دستگیری ۲ سارق سابقه‌دار و کشف ۶ فقره سرقت اماکن خصوصی و ۲ فقره سرقت سیم و کابل برق توسط ماموران کلانتری ۱۱ افزود: ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی ۲ نفر از متهمان سابقه‌دار را شناسایی و طی هماهنگی با مرجع قضایی و در ۲ عملیات جداگانه آنان را در مخفیگاه‌های خود دستگیر کردند.

وی بیان کرد: در تحقیقات به عمل آمده، متهمان به ۶ فقره سرقت از اماکن خصوصی و ۲ فقره سرقت سیم و کابل برق اعتراف کردند که برابر نظر کارشناسان ارزش ریالی اموال مسروقه ۲۵۰ میلیون ریال است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار