نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. خرداد 1401 - 9:43   |   کد مطلب: 31143
معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه روی کاغذ آمار اشتغال شهرستان خوب است اما مردم اثر آن را نمی بینند، گفت: تسهیلات اشتغالزایی به عده‌ای داده شده که هم اکنون بدهکار بانک هستند، بدون اینکه حتی یک مورد اشتغال ایجاد کرده باشند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایسنا؛  سلمان اسماعیلی روز چهارشنبه ۲۵ خرداد ماه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان ملایر از ارائه آمارهای غیرواقعی اشتغال در این شهرستان انتقاد و اظهار کرد: در هر پست و مقامی که نظام در اختیار شما قرار داده، برای ایجاد اشتغال مسئولیت دارید، چراکه اشتغال امروز یک موضوع مهم و ضرورت کنونی است.

اسماعیلی با بیان اینکه بیشتر درخواست‌ها و گلایه‌مندی‌های مردم در ملاقات‌های مردمی، میزهای خدمت، حضور در مساجد و روستاها، اشتغال است، گفت:  با وجود زحمات زیاد در حوزه ایجاد اشتغال، این ماموریت خطیر بعضا دچار انحراف شده است.

وی ادامه داد: روی کاغذ آمار اشتغال شهرستان خوب است، تسهیلات خوبی اعطا شده، اما مردم اثر آن را نمی‌بینند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه آمارهای غیر واقعی اشتغال، به اعتماد و رضایت مردم آسیب زده است، خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد: در حوزه کاری خود اتاق فکر با موضوع اشتغال تشکیل دهید.

فرماندار ویژه ملایر نیاز اشتغال شهرستان در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی و بسیاری از حوزه‌ها از جمله مبل منبت و خیاطی را ایجاد یک هلدینگ بزرگ مارکتینگ و تجاری‌ سازی، بسته‌بندی و صادرات دانست و افزود: تسهیلات اشتغالزایی به عده‌ای داده شده که هم اکنون بدهکار بانک هستند، بدون اینکه حتی یک مورد اشتغال ایجاد کرده باشند.

اسماعیلی خواستار آسیب شناسی مشکل اشتغال توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی شد و گفت: نوشتن طرح توجیهی در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری بخشی از سیاست‌گذاری مدیران ادارات باشد و هر کجا نتوانستید از مشاوران و بخش خصوصی کمک بگیرید.

معاون استاندار همدان با تاکید بر اینکه با پشت میزنشینی مشکلی از مردم و اشتغال جوانان حل نمی‌شود، خاطرنشان کرد: مدیران باید به سمت واقعی‌سازی اشتغال بروند، منتظر الگو نباشند و با سایر دستگاه‌ها هم‌ افزایی داشته باشند.

وی بیان کرد: در حوزه کشاورزی چشم‌انداز روشنی وجود ندارد، باید به سمت اجرای آبیاری نوین و کشت گلخانه‌ای حرکت کنیم.

فرماندار ویژه ملایر به ظرفیت بالای شهرستان در ایجاد اشتغال اشاره کرد و یادآور شد: باید با ایجاد طرح‌های بزرگ، زمینه را برای اشتغال جوانان فراهم کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار