نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

29. خرداد 1401 - 12:25   |   کد مطلب: 31151
مسئول بسیج اساتید دانشگاه های ملایر از برگزاری نشست های بصیرتی به مناسبت روز ۳۱ خردادماه، بسیج اساتید و سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران در ملایر خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ حسین دوزبخشان در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: در همین راستا با حضور اعضای بسیج اساتید و جامعه دانشگاهیان نشست "بصیرتی جهاد تبیین" با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر برقراری، امام جمعه ملایر چهارشنبه اول تیرماه در حسینیه امام خمینی(ره) جنب دفتر امام جمعه برگزار می شود.

وی ادامه داد: انجمن علمی دانشکده و بسیج اساتید نیز به مناسبت سالگرد شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید، نشست هم اندیشی با موضوع "الگوی تحلیل سیاسی با تأسی از الگوی تحلیلی مقام معظم رهبری" با سخنرانی دکتر حسین مقدس، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار می کند.

دوزبخشان با بیان اینکه بسیج اساتید ملایر از سال ۱۳۸۳ با عضویت ۳۰ نفر در مرحله اول فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر دفتر مرکزی این نهاد با عضویت فعال ۲۶۰ نفر در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر دایر است، اظهار کرد: سایر دفاتر ما در تمامی مراکز آموزش عالی ملایر فعال هستند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه های ملایر با اشاره به اینکه حلقه های بصیرت افزایی بسیج اساتید ملایر در شش مرکز دانشگاهی به صورت هر دو هفته یکبار و یا ماهیانه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: موضوعات جلسات این حلقه ها بیشتر در حوزه مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مسائل و امور داخلی مراکز آموزش عالی شهرستان است که با حضور کارشناسان نخبه مطرح و بررسی می شود.

وی بسیج را نیرویی توانمند و معجزه رهبر فقید انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) دانست و اظهار کرد: هدف مطلوب سازمان بسیج اساتید تحقق دانشگاه اسلامی به عنوان رسالت دینی ایران در جهان اسلام است و در این مسیر برای بسیج، نقطه پایانی وجود ندارد و امیدواریم به زودی بسیج اساتید به عنوان یک تشکل علمی در جهان مطرح شود.

وی جذب، آموزش، تجهیز، حفظ، انسجام و تشکیل هسته های علمی، پژوهشی و توسعه و تعمیق انقلاب اسلامی، شناخت و جذب اساتید متدین، انقلابی و کارآمد، ایجاد حلقه های اتصال دانشجویان به بدنه دانشگاهی، انجام اقدامات علمی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغاتی، برنامه ریزی به منظور ایجاد ارتباط اساتید بسیجی با مراکز علمی، صنعتی، کشاورزی و سازندگی، برپایی کارگاه های علمی، آموزشی و اردوهای علمی و فرهنگی و شناخت شُبهات و تهدیدات آشکار و پنهان دشمن را جزء وظایف اصلی سازمان بسیج اساتید عنوان کرد.

وی با استناد به سخنی از مقام معظم رهبری، گفت: بسیج اساتید، یک مجموعه نظامی نیست بلکه سازمانی است که تمامی توان و نیروی اعضایش در میدان علم و فرهنگ در طبق اخلاص گذاشته می شود.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه های ملایر با اشاره به تأکیدات مقام عظمی ولایت مبنی بر توسعه مجموعه بسیج اساتید با همین نام، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود محیط دانشگاه به عنوان محیطی برای بسیج علمی، سیاسی، فکری و اخلاقی قرار گیرد.

انتهای پیام

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار