نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. تير 1401 - 12:12   |   کد مطلب: 31160
سید مهدی آخشیک گفت: هم‌زمان با آغاز فصل تابستان برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان، جوانان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخانه برگزار می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ سید مهدی آخشیک رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان هم‌زمان با شروع تابستان اظهار کرد: با همه‌گیری ویروس کرونا و تأثیرپذیری همه ارکان اجتماع از این میهمان ناخوانده، کتابخانه‌ها با راهی تازه خدمت‌رسانی به عمومی مردم را سرلوحه کار خود قراردادند.

وی افزود: در ایام بیماری کرونا با برنامه‌ریزی انجام‌شده در فضای مجازی نشست‌ها و برنامه‌های متنوع فرهنگی برگزار شد.

 رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر گفت: در مدت بیماری کرونا طرح کتاب رسان به جهت رساندن کتاب به درب منازل اعضا اجرایی شد و اداره کتابخانه‌ها تلاشی مضاعف در جهت خدمت‌رسانی به جامعه کتاب‌خوان شهرستان را سرلوحه کار خود قرارداد.

وی گفت: پس از بازگشایی سالن‌های مطالعه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ابلاغی از وزارت بهداشت‌ کار کتابخانه‌ها با جدیت ادامه پیدا کرد و هم‌اکنون با حدود هشت هزار عضو فعال در حال خدمات‌دهی به علاقه‌مندان است.

آخشیک با اشاره به‌پیش بینی رشد 20 درصدی عضویت در کتابخانه‌های عمومی شهرستان تا پایان سال 1401 تصریح کرد: در سه ماه اخیر جذب اعضا و کتب اهدایی افزایش داشته است.

وی به برنامه‌ریزی انجام‌شده در کتابخانه‌های شهرستان ملایر در ایام تابیتان اشاره کرد و گفت: در فصل تابستان با توجه به فراغت بیشتر دانش آموزان برنامه‌های ویژه‌ای از سوی اداره کتابخانه‌ها پیش‌بینی‌شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر گفت: برگزاری کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی در کتابخانه‌های شهید آزموده شهر زنگنه و ولایت، نمایش هفتگی فیلم در سالن‌های نمایش کتابخانه‌های آیت اله فاضلیان و توحید، اجرای طرح کتابیار در شهرهای زنگنه، سامن و ازندریان و برگزاری کارگاه آموزش شاهنامه‌خوانی در کتابخانه شهید بهشتی ازجمله برنامه‌های تابستان در کتابخانه‌های ملایر است.

وی طراحی و اجرای هشت مسابقه کتاب‌خوانی و خلاصه‌نویسی کتاب، کارگاه آموزش ادبیات کودک و نوجوان توسط اساتید برجسته ادبیات کودک شهرستان، کارگاه آموزش روان‌خوانی قرآن کریم در روستای پری و برنامه فرهنگی مختلف را از دیگر برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در راستای غنی‌سازی اوقاف فراغت نوجوانان و جوانان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخانه عنوان کرد.

آخشیک بیان کرد: بیست‌ودو باب کتابخانه در ملایر فعالیت داشته که شامل هشت کتابخانه شهری، 13 باب کتابخانه روستایی و یک کتابخانه مشارکتی در زندان که ن با زیربنایی حدود شش هزار و 166 مترمربع در حال خدمت‌رسانی به عموم مخاطبان هستند.

وی از افزایش 200 درصدی جذب کتب اهدایی در سال 1400 نسبت به سال 1399 خبر داد و افزود: بیش از دو هزار نسخه کتاب در سه‌ماهه نخست سال جاری به کتابخانه‌های ملایر اهداشده است که کانون فرهنگی قلم چی نیز بخش عمده‌ای از این اقدام شایسته را بر عهده داشته است.

وی تعداد کتاب‌های موجود در مخازن کتابخانه‌های عمومی شهرستان را بالغ‌بر 226 هزار کتاب عنوان و بیان کرد: از عموم علاقه‌مندان جهت حضور و پربار کردن ایام فراغت تابستان در کتابخانه‌های عمومی دعوت می‌شود.

 

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار