نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. تير 1401 - 8:19   |   کد مطلب: 31167
معاون خدمات شهری شهرداری ملایر خبر داد؛
جمع آوری بیش از ۵۰۰ سگ ولگرد از سطح شهر ملایر
معاون خدمات شهری شهرداری ملایر گفت: در سه ماهه ابتدای امسال بیش از ۵۰۰ قلاده سگ بلاصاحب از سطح شهر ملایر جمع‌آوری و عملیات اجرایی کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد تشدید شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ مجتبی داوری معاون خدمات شهری شهرداری ملایر با اشاره به جمع اوری سگ های ولگرد در ملایر اظهار کرد: این تعداد سگ‌های بلاصاحب و ولگرد، پس از واکسیناسیون آماده عقیم‌سازی شده‌اند.

وی افزود: طی چهار سال گذشته بیش از چهار هزار و ۴۰۰ قلاده سگ بلاصاحب از سطح شهر ملایر جمع‌آوری شد.

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر ببان کرد: سامانه ۱۳۷ به صورت روزانه آماده دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص جمع‌آوری ساماندهی سگ‌های بلاصاحب‌ است

داوری با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم در برابر تهدید سلامت و امنیت شهروندان بی‌تفاوت باشیم، ادامه داد: این روزها افزایش جمعیت سگ‌های بلاصاحب و آسیب‌هایی که به شهروندان به‌ویژه کودکان وارد می‌شود، به یک معضل اجتماعی تبدیل‌ شده که باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

وی گفت: طبق دستورالعمل اجرایی کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب، پس از جمع‌آوری به پناهگاهی که توسط شهرداری تجهیز شده، منتقل و پس از واکسیناسیون و انگل‌زدایی آماده عقیم‌سازی می‌شوند.

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر بیان کرد: سگ‌های بلاصاحب پس از عقیم‌سازی، پلاک‌کوبی و در نهایت رهاسازی می‌شوند.

داوری با بیان اینکه در فرآیند درمان، عقیم‌سازی و غذارسانی، حامیان حیوانات اقدامات مثبت و بسیار خوبی دارند، افزود: تعدادی از سگ‌های درمان شده به متقاضیانی که اسامی و مشخصات آنها ثبت می‌شود، واگذار و تعدادی نیز در مراحل درمان تلف می‌شوند.

وی یادآور شد: از ابتدای احداث پناهگاه سگ‌های بلاصاحب، بیش از ۷۰۰ قلاده از سگ‌های جمع‌آوری شده به عنوان سگ گله یا سگ نگهبان به متقاضیان واگذار شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری ملایر گفت: حدود ۴۰ درصد سگ‌ها که اغلب بیمار یا تصادفی و یا از نظر جسمی از سایر سگ‌ها ضعیف‌تر و یا پیر و فرتوت هستتد، تلف شده و به صورت بهداشتی دفن می‌شوند.

داوری اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۳۵۰ قلاده سگ بلاصاحب با سنین مختلف در محل پناهگاه در  انتظار عقیم‌سازی هستند.

وی گفت: از ابتدای تیر امسال ظرفیت عقیم‌سازی سگ‌ها در این شهرستان به ۲ برابر افزایش می‌یابد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار