نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. تير 1401 - 9:21   |   کد مطلب: 31173
مجید فرجی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ درمجموع روکش و لکه‌گیری آسفالت حدود ۳۵ هزار مترمربع در سطح معابر شهر اجراشده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده این میزان به ۱۵۰ هزار مترمربع می‌رسد.

به گزارش ملایری‌ها؛ مجید فرجی، شهردار ملایر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروزه، زندگی شهری بدون زیرساخت‏های شهری، امکان‏پذیر نیست و بدون شک، شهرهای مطلوب باید زیرساخت‏های شهری مناسب و کافی داشته باشد.

وی افزود: پس طراحی و گسترش این زیرساخت‎ها باید بر اساس برنامه‏ریزی دقیق و آگاهانه صورت پذیرد تا از تأثیر نامطلوب آن بر شکل شهر، زندگی شهری و شهروندان، پیشگیری شود.

شهردار ملایر بابیان اینکه رفع موانع، معضلات و ایجاد فرصت توسعه شهر درگرو زیرساخت‌هایی است که از قبل، برنامه‌ریزی و اجرا می‌شوند، تصریح کرد: ازاین‌رو زیرساخت همراه با توسعه به‌طور موازی و هماهنگ به‌سوی اهداف هدفمند درحرکت هستند به‌گونه‌ای که اگر هر یک از آن‌ها از حرکت بازایستد و یا حرکت کندتری به خود بگیرد توسعه نیز بی‌شک از اهداف خود دورتر خواهد شد.

وی با اشاره به نگهداری و توسعه زیرساخت‌های شهری ملایر تصریح کرد: بر همین اساس در سال جاری بیش از ۳۵ هزار مترمربع از معابر اصلی و فرعی شهر ملایر آسفالت شده است.

فرجی تصریح با اشاره به مهم‌ترین خیابان‌های آسفالت شده در شهر ملایر عنوان کرد: تقاطع غیر هم‌سطح انقلاب، بلوار حاج طوسی و خیابان هاشمی خیابان‌های اصلی شهر ملایر بوده که روکش آسفالت آن انجام‌شده است.

وی گفت: یک لاین بلوار حاج طوسی بعد از عملیات آسفالت تراشی و جایگزینی روکش اصلی اسفالت روی آن اجرا نیز به‌زودی اجرایی می‌شود.

شهردار ملایر بیان کرد: پس از اجرای روکش آسفالت ایمن‌سازی با اجرای خط‌کشی محوری ، نصب تابلوهای انتظامی و ترافیکی به همراه نصب گل‌میخ و چراغ راهنمایی نیز انجام می‌شود.

وی با اشاره به لزوم آسفالت تقاطع غیر هم‌سطح انقلاب و بلوار حاج طوسی تصریح کرد: این دو خیابان یکی از مبادی مهم خروجی و ورودی شهر ملایر است که اجرای روکش آسفالت موجب تسهیل عبور و مرور و افزایش ضریب ایمنی رفت‌وآمدها، کاهش زمان سفر، روان‌سازی ترافیک شهری، جلوگیری از هدر رفت زمان شهروندان در گره‌های کور ترافیکی، جلوگیری از صرف هزینه‌های زائد حاصل از اصطکاک وسایل نقلیه، زیباسازی فضای شهری و درنتیجه افزایش سطح رضایتمندی شهروندان می‌شود.

فرجی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ درمجموع حدود ۳۵ هزار مترمربع در سطح معابر شهر اجراشده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده این میزان به ۱۵۰ هزار مترمربع می‌رسد.

وی بابیان اینکه عملیات اصلاح و لکه‌گیری در سطح شهر با توجه به وضعیت گذر و اولویت آن به‌صورت مستمر انجام می‌پذیرد، عنوان کرد: ارتقای کیفیت آسفالت معابر را یکی از عوامل بهبود زیرساخت‌های معابر شهری است.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار