نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. تير 1401 - 9:57   |   کد مطلب: 31174
حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله نجفی گفت: مراسم قرائت دعای پرفیض عرفه در 30 نقطه شهرستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله نجفی مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر در گفت‌وگو و با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره به ویژگی مهم روز عرفه اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین مسائل در روز عرفه توجه به مضامین و متن دعای عرفه است که از امام حسین علیه‌السلام روایت‌شده است.

وی افزود: متن دعای عرفه سرشار از مضامین اخلاقی و عرفانی است و شکر نعمت الهی از مهم‌ترین مفاهیم این دعاست نشان از ارتباط امام حسین علیه‌السلام با خالق هستی است.
مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر  گفت: دعای عرفه پیام شکر نعمت الهی و توجه به خالق و خداوند است و نحوه ارتباط امام حسین علیه‌السلام  با پروردگار را نشان می‌دهد و به وحدانیت خالقیت خدا اشاره‌شده است.

وی بابیان اینکه متن دعای عرفه سرشار از نکات و دستورات مورداستفاده برای هیئات و مساجد است، تصریح کرد: این دعا دارای محتوایی عالی برای استفاده سخنرانان است.
حجت‌الاسلام نجفی تأکید کرد:  سخنرانان می‌تواند بهترین استفاده را از محتوای دعای عرفه برای برگزاری مراسم این روز داشته باشند.

وی بابیان اینکه دعای عرفه مکتب تربیتی امام حسین(ع) است، عنوان کرد: دعای عرفه به جهان‌بینی و هستی‌شناسی امام حسین(ع) اشاره دارد که به حماسه عاشورا ختم شد و نشان ارتباط خوب و امام سوم شیعیان باخدا را دارد.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر  بیان کرد: در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر دعای عرفه جلسات هماهنگی با شورای هیئات مذهبی برگزار و ستاد برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه تشکیل شد.

وی به برگزاری مراسم دعای عرفه در شهرها و روستاهای مختلف اشاره کرد و افزود: مراسم قرائت دعای پرفیض عرفه در 30 نقطه شهرستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام نجفی گفت:  سه‌نقطه شاخص برگزاری مراسم دعای عرفه در  مسجد جامع با سخنرانی حجت‌الاسلام آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، فضای باز پارک سیفیه با سخنرانی حجت‌الاسلام و برقراری  امام‌جمعه ملایر و حوزه علمیه حضرت زینب  مخصوص خواهران است.

وی افزود: هماهنگی لازم برای برگزاری مراسم دعای عرفه در مساجد روستاها و بخش‌های مختلف شهرستان نیز اندیشه شده مراسم قرائت دعای عرفه در مساجد شهرها و روستاهای شهرستان بعدازظهر شنبه قرائت می‌شود.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار