نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. تير 1401 - 10:13   |   کد مطلب: 31175
سیدمهدی میرباقری گفت: فصل برداشت آلبالو در شهرستان ملایر از ۶۶۰ هکتار از باغ‌های شهرستان ملایر آغاز شد که برداشت بیش از 4 هزار تن آلبالو پیش بینی می شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ سیدمهدی میرباقری  مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملایر  در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فصل برداشت آلبالو در ملایر اظهار کرد: برداشت آلبالو از باغ‌های شهرستان ملایر با توجه به سرمای هوا و منطقه کوهستانی بودن این شهرستان از اواخر تیر آغاز تا اواسط مرداد ادامه دارد.

وی با اشاره به ظرفیت برداشت آلبالو در شهرستان ملایر گفت: ۷۳۷ هکتار از باغ‌های این شهرستان زیرکشت آلبالو است که ۶۶۰ هکتار از این میزان بارور و ۷۷ هکتار غیربارور است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملایر بیان کرد: ملایر با بیش از ۱۵۰۰ هکتار زیرکشت آلبالو در استان همدان، به عنوان قطب تولید آلبالو شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ هکتار از باغ‌های بخش زند زیرکشت آلبالو است و بزرگترین تولیدکننده آلبالو در ملایر است گفت: سال گذشته در مجموع ۳۳۵۰ تن آلبالو تولید برداشت شد.

 مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملایر با اشاره به پیش بینی برداشت 4 هزار تن آلبالو در شهرستان ملایر عنوان کرد: مقدار عملکرد در هر هکتار باغ آلبالو بین پنج تا شش تن است و پیش بینی می‌شود امسال مقدار برداشت آلبالو از باغ‌های شهرستان ۱۵ درصد افزایش داشته باشد.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار