نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. تير 1401 - 8:42   |   کد مطلب: 31185
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اعلام وضعیت جوی پایدار استان گفت: تابش مستقیم آفتاب موجب افزایش دمای روزانه بیشتر مناطق استان تا ۴۰ درجه سانتیگراد شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ «محمدحسن باقری شکیب» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف و آفتابی، همراه با وزش باد و غبار محلی پیش بینی می شود.

وی اظهار داشت: از ۲ روز گذشته بیشینه دمای هوا در استان همدان بین یک تا ۲ درجه سانتیگراد افزایش یافته و در برخی از نقاط برای امروز به ۴۰ درجه سانتیگراد بالای صفر رسیده است.

باقری شکیب گفت: سرعت وزش باد در ساعات بعدازظهر امروز به صورت مقطعی و موقت افزایش می‌یابد و در برخی از نقاط به ۵۰ کیلومتر در ساعت نیز می‌رسد.

وی تصریح کرد: دمای کمینه (شبانه) بیشتر نقاط استان نیز بین ۲ تا سه درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: اسدآباد با ۴۰ درجه سانتیگراد بالای صفر و بهار با ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

وی اظهار داشت: کمینه و بیشینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۱۷ و ۳۹ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار