نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. تير 1401 - 13:53   |   کد مطلب: 31187
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان خبر داد؛
کاهش 45 درصدی قیمت کودهای فسفاته و پتاسه در استان همدان
بهروز الیاسی گفت: قیمت کودهای فسفاته و پتاسه در سه‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 45 درصد کاهش یافت.

 به گزارش ملایری‌ها؛ بهروز الیاسی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: مصرف کودهای شیمیایی پایه در جهت رسیدن به استانداردهای جهانی و میزان پیشنهادی موسسه تحقیقات خاک و آب کشور در استان همدان افزایش یافت.

وی با اشاره به کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای فسفاته و پتاسه ابتدای سال جاری، بیان کرد: با اجرای این مصوبه و مقایسه آمار فروش سه ماه ابتدایی سال جاری با مدت مشابه سال قبل در استان همدان، به‌طور میانگین شاهد افزایش 9 برابری داشته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان افزود: در سه ماه ابتدایی سال گذشته فروش کود شیمیایی فسفاته 336 تن بوده که در مدت مشابه سال جاری به عدد سه هزار و 540 تن رسیده است.

وی افزود: این آماد درفروش کود شیمیایی پتاسه از  140 تن در سال گذشته به یک هزار و 160 تن در سال جاری افزایش داشته است.

الیاسی با بیا اینکه مصرف کودهای شیمیایی به جهت کمی و کیفی تأثیر فوق‌العاده‌ای بر محصولات کشاورزی دارند، تصریح کرد: با افزایش مصرف و رسیدن به مصرف بهینه، افزایش کمیت و کیفیت تولید محصولات کشاورزی را شاهد خواهیم بود
.
وی با اشاره به  افزایش 10 درصدی توزیع و فروش کود شیمیایی اوره تصریح کرد: با این افزایش میزتم توزیع این کود به رقم هفده هزار و 600 تن رسید.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان به ذخیره استراتژیک 20 هزار تن انواع کودهای شیمیایی در استان همدان اشاره کرد و گفت: مشکلی در تأمین و تدارک کود موردنیاز کشت‌های آتی پاییزه در استان وجود ندارد.
الیاسی عنوان کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با 80  کارگزار و عامل فروش در استان همدان در نزدیک‌ترین فاصله ممکن به کشاورز کود شیمیایی موردنیاز بخش تولید را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

وی افزود: از کشاورزان درخواست می‌شود تا کودهای شیمیایی را از شبکه‌های رسمی تهیه کنند تا با استفاده از کودهای باکیفیت، شاهد اثربخشی آن در محصولات خود باشند و کودهای تقلبی نیز از چرخه تولید استان خارج شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار