نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

29. تير 1401 - 9:43   |   کد مطلب: 31199
مدیراداره آموزش و پرورش شهرستان ملایر با بیان اینکه امسال بیش از ۴۰۰۰ نوآموز در پایگاه‌های سنجش ملایر ارزیابی می شوند، گفت: این طرح بسته به تعداد نوآموزان و معرفی مدیران مدارس، تا شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ملایری‌ها؛ مهدی عابدینی نیا  به اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان اشاره و اظهار کرد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ از ۱۱ تیرماه در ملایر آغاز شده است.

عابدینی نیا با بیان اینکه سنجش سلامت و آمادگی نوآموزان در دو پایگاه شهری انجام می شود، گفت: پایگاه رشد واقع در خیابان ۲۰ متری رسالت و پایگاه یاس واقع در میدان ولیعصر برای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان ملایری، فعال هستند.

وی ادامه داد: در این پایگاه ها روزانه حدود ۶۰ نوآموز با نوبت قبلی معاینه می شوند و در صورت بروز مشکل در هر کدام از مراحل ارزیابی، دانش آموزان به پایگاه‌‎های تخصصی ارجاع داده می‌شوند و در نهایت آمادگی آن ها برای ورود به مدرسه تایید می شود.

عابدینی نیا مهم‎ترین بخش در این سنجش را نتیجه تست هوش نوآموزان دانست و افزود: بر اساس این نتایج، گروه آموزش‌پذیر به مدارس استثنایی، گروه دیرآموز به مدارس عادی ولی با وسایل کمک آموزشی ویژه و نوآموزان با بهره‌ هوش عادی به مدارس عادی معرفی می‌شوند.

وی بینایی سنجی، شنوایی سنجی، کنترل قد و وزن، آمادگی تحصیلی و آمادگی جسمانی را از دیگر موارد سنجش نوآموزان برشمرد و خاطرنشان کرد: در سال جاری هزینه اجرای برنامه سنجش ۶۰ هزار تومان است.

سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان ملایر با اشاره به اینکه امسال بیش از ۴۰۰۰ نوآموز در پایگاه های سنجش ملایر ارزیابی می شوند، افزود: این طرح بسته به تعداد نوآموزان و معرفی مدیران مدارس، تا شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

عابدینی نیا تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۳۸۰۰ نوآموز در بدو ورود به مدرسه مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این تعداد ۲۲ نفر با نیازهای ویژه شناسایی شدند.

وی یادآور شد: یکی از اهداف مهم اجرای طرح سنجش سلامت ارزیابی نوآموزان از لحاظ جسمی، ذهنی و آمادگی تحصیلی، رفتاری و روانی و همچنین در صورت شناسایی مشکلات، معرفی آنان برای پیگیری تخصصی درمان است./ایسنا

انتهای پیام

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار