نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

29. تير 1401 - 10:07   |   کد مطلب: 31202
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان پایین‌تر از نرم کشوری است گفت: میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور ۴۶ درصد و در استان همدان ۴۲ درصد است.

به گزارش ملایری‌ها؛ دکتر فاطمه ترکمان اسدی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یکی از نیارهای کنونی را علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی، ترغیب و تشویق جامعه هدف به تزریق دُز سوم و چهارم واکسن کرونا دانست.

وی افزود: این استان با وجود تلاش های صورت گرفته پیشرفت قابل توجهی در تزریق دُز سوم و چهارم واکسیناسیون نداشته است و برای نوبت چهارم حدود یک هزار و ۲۰۰ دُز تزریق شده که این تعداد نیز به منظور حضور در سفرهای خارجی نسبت به تزریق واکسن اقدام کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان خاطرنشان کرد: در زمینه واکسیناسیون مادران باردار و گروه سنی۱۲ تا ۱۸ ساله ها چالشی نداریم و عدد موجود درخشان و خوب است همچنین آمار واکسیناسیون افراد پنج تا ۱۱ سال با وجود اطلاع رسانی های صورت گرفته مطلوب نیست.

ترکمان اسدی ادامه داد: نوبت سوم واکسن ۱۲ تا ۱۸ ساله تنها برای افراد دارای بیمار زمینه ای تزریق می شود و تاکنون ۱.۲ درصد این گروه سنی نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

وی اظهار داشت: بررسی نتیجه آزمایش بیماران سرپایی نشان می دهد که بیشتر آزمایش ها منفی و آمارها در این بخش نزولی است همچنین مراجعان به مراکز ۱۶ ساعته و شبانه روزی و اورژانس ۴.۷ درصد کاهش داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: با توجه به منفی شدن بیشتر تست های «پی.سی.آر» بیماران نیازمند تغییر در تعریف بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا هستیم چراکه افراد دارای علایم تنفسی به عنوان بیمار مشکوک بستری می شوند در حالیکه در بیشتر آزمایش ها مشخص شده که فرد به دیگر ویروس ها مبتلا است.

ترکمان اسدی آمار بستری بیماران بزرگسال را کاهشی، بستری زیر ۱۸ سال و اطفال را ایستایی و بیماران بدحال بستری در بخش های ویژه و «آی.سی.یو» اطفال را بدون تغییری دانست.

وی خاطرنشان کرد: ضریب اشغال تخت بخش اطفال بیمارستان ها طی هفته گذشته ۲۹.۱ درصد و بخش آی.سی.یو ۵۰ درصد است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار