نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

29. تير 1401 - 12:29   |   کد مطلب: 31203
حجت‌الاسلام‌والمسلمین احد آزادی‌خواه گفت: گسترش دیپلماسی با کشورهای منطقه درنهایت باعث ایجاد تحول اقتصادی و بالا رفتن جایگاه ایران و ایجاد شرایط جدید در کشور می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احد آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره به سفر رئیس‌جمهور روسیه و اردوغان به ایران اظهار کرد: سفر پوتین و اردوغان به ایران نشان‌دهنده راهبرد سیاسی و دیپلماسی بزرگ ایران است.

وی افزود: امروز دیپلماسی سیاسی ایران در منطقه خودنمایی کرده و اثرات مثبتی داشته است مطابق با سفر بایدن در منطقه و حضور دیدار او مسئولین صهیونیستی و برخی کشورهای عربی شاهد حضور ریس جمهور روسیه در ایران و دیدار او با رهبری هستیم.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه بیان کرد: امروز سفر سیاستمداران بزرگ دنیا به ایران نشان‌دهنده این است که کشورهای منطقه با محوریت ایران اسلامی راهبردها را تعیین می‌کنند.

وی گفت: پیش از انقلاب و در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، ایران در منطقه مطرح نبود و به‌عنوان یک کشور ضعیف تلقی می‌شد و در دوران جنگ تحمیلی به‌جز چند کشور ایران را یازی نکردند اما امروز شاهد حضور سیاستمداران بزرگ دنیا در ایران هستیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز سیاست خارجی و دیپلماسی کشور به‌گونه‌ای است که کشورها منطقه جلوی چشمان امریکا به سمت ایران می‌آیند و با رهبر انقلاب دیدار دارند و این به معنای اقتدار ایران اسلامی است.

وی بابیان اینکه امروز تحریم‌های امریکا عملاً خنثی و دفع شده است، تأکید کرد: دوران تحریم‌های یک‌جانبه امریکا و ایجاد دلهره بر دل مسئولان کشور تمام‌شده است و اکنون تحریم‌های امریکا همچون طبل توخالی است.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه بیان کرد: هنگامی‌که امروز روسیه به‌عنوان یک کشور قدرتمند منطقه، ترکیه به‌عنوان یک کشور درحال‌توسعه و چین به‌عنوان قطب اقتصاد دنیا به ایران روی می‌آورند نشان از جایگاه بالای سیاسی ایران و عدم اثرگذاری تحریم‌های آمریکا است.

وی با اشاره به اینکه امروز حرف‌های آمریکا در دنیا خریداری ندارد، تصریح کرد: کشورهای منطقه و عضو اتحادیه اروپا بدون هراس از غرش‌های توخالی امریکا به ایران سفرکرده و به دنبال گسترش مبادلات با ایران هستند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه توسعه دیپلماسی منطقه‌ای اقتصاد کشور توسعه می‌دهد، عنوان کرد: در کشور دو دیپلماسی مستعد منطقه‌ای و کشورهای اسلامی در حال پیگیری است.

وی افزود: ادامه پیدا کردن سیاست دولت سیزدهم و تقویت دیپلماسی منطقه‌ای خلأ تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا کاملاً برطرف می‌کند و باعث رونق اقتصادی در کشور می‌شود.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه تأکید کرد: اجلاس، اتحادیه‌ها و نشست‌هایی همچون شانگهای، آستانه و بریکس فرصت‌هایی بی‌نظیر برای جمهوری اسلامی هستند و مجموعه‌های بین‌المللی به این نتیجه رسیده‌اند که حضور و عضویت ایران در این اجلاس‌ها عیار آنان را بالا می‌برد.

وی به سفر اخیر خود به ازبکستان اشاره و بیان کرد: اعضای شانگهای از عضویت ایران در سازمان استقبال می‌کنند و رئیس‌جمهور به‌زودی در این راستا به ازبکستان دارد.

نماینده مردم ملایر در مجالس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم توانسته در بخش‌های امنیت، بهداشت و درمان، واکسن، نانوتکنولوژی تحول‌آفرینی ایجاد کند و در حوزه دیپلماسی نیز اقدامات دولت تحول‌آفرین است.

وی تأکید کرد: گسترش دیپلماسی با کشورهای منطقه درنهایت باعث ایجاد تحول اقتصادی و بالا رفتن جایگاه ایران و ایجاد شرایط جدید در کشور می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار