نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. تير 1401 - 9:26   |   کد مطلب: 31207
گوگل تعدادی از برنامه‌های مخرب را از پلی استور خود حذف کرده‌ و به کاربران خود پیشنهاد حذف این برنامه‌ها را داده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ تیم امنیتی Maxime Ingrao، درباره ۸ برنامه مخرب به کاربران گوشی‌های هوشمند اندرویدی هشدار داده است. این درحالی است که گوگل این برنامه‌های مخرب را از Play Store حذف کرده است، اما این برنامه‌ها بر روی گوشی‌های هوشمندی که کاربران آن‌ها را نصب کرده بودند، باقی مانده است.

به گزارش youm7، نسخه‌های APK این برنامه‌های مخرب هنوز در گوگل موجود است. از این رو محقق Ingrao می‌گوید: کلاهبرداران صفحات فیسبوک و اینستاگرام زیادی را ایجاد کرده‌اند تا از طریق آن‌ها به تبلیغ برنامه‌های اندرویدی خود پردازند.

در ادامه این مطلب لیست تعدادی از برنامه‌های مخرب اندرویدی آمده است و پیشنها می‌شود کاربران این برنامه‌ها را از گوشی‌های هوشمند خود پاک کنند تا دستگاه آسیب نبیند و اطلاعاتشان محفوط باقی بماند.

برنامه اندرویدی
۸ برنامه مخرب اندرویدی

 ویرایشگر ویدئو Vlog Star

 ویرایشگر ویدئو Vlog Starبه عنوان یک اپلیکیشن برای ویرایش ویدئو‌های یوتوب و ساخت ولاگ‌های حرفه ای، مخصوص سیستم عامل اندروید است که توسط ryzenrise توسعه و به صورت رایگان در گوگل پلی منتشر شده است. این برنامه را بیش از ۱ میلیون کاربر دانلود کرده‌اند.

لانچر سه بعدی خلاقانه

لانچر سه بعدی، یک برنامه رابط کاربری است که قول می‌دهد به صفحه اصلی گوشی هوشمند شما ظاهری سه بعدی بدهد. این برنامه توسط بیش از یک میلیون کاربر دانلود شده است.

 دوربین خنده دار

همانطور که از نام این برنامه پیداست،  دوربین خنده دار (Funny Camera) انواعی از فیلتر‌های مختلف دوربین را ارائه می‌دهد. این برنامه توسط بیش از ۵۰۰هزار کاربر دانلود و نصب شده است.

اندروید

دوربین زیبایی

دوربین زیبایی (beautiful camera)، یکی دیگر از برنامه‌های دوربین است که در تلفن همراه هوشمند شما انواعی از  فیلتر‌های زیبایی را ارائه می‌دهد. همچنین این برنامه بیش از ۱۰۰هزار  بار دانلود شده است.

صفحه کلید ایموجی گیف

صفحه کلید ایموجی گیف (Gif emoji keyboard)، یک برنامه صفحه کلید با ایموجی‌های گیفدار است. این برنامه  بیش از ۱۰۰هزار بار دانلود شده است.

صفحه کلید و تم Razer

صفحه کلید و تم  رازر (Razer keyboard and theme) یکی دیگر از اپلیکیشن‌های کیبورد خطرناک است که ادعا می‌کند با استفاده از ایموجی‌های GIF، ظاهری شخصی‌سازی شده با صفحه‌کلید به کاربران می‌دهد. طبق آمارها این برنامه  بیش از ۱۰۰ دانلود دارد.

دوربین Freeglow ۱.۰.۰

Freeglow Camera یک برنامه عکاسی است که به صورت رایگان در اختیا ر کاربران قرار گرفته است. از این رو این برنامه بیش از ۵۰۰۰ دانلود دارد.

دوربین کوکو نسخه ۱.۱

اپلیکیشن دوربین کوکو خاطرات قدیمیتان را به عکس‌های گوشی هوشمند شما اضافه می‌کند. همچنین این برنامه تسط کاربران بیش از ۱۰۰۰ دانلود و نصب شده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار