نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. تير 1401 - 9:31   |   کد مطلب: 31209
برای مقابله با تهدیدات باج افزاری علیه سیستم های خانگی و اداری رعایت برخی نکات ضروری است.

به گزارش ملایری‌ها؛ شرکت بین‌المللی کاسبرسکی متخصص در امنیت الکترونیک و حریم خصوصی دیجیتال، گزارش داده است که حملات باند‌ها و هکر‌های باج‌افزار شاهد چندین متغیر جدید در سطح بین‌المللی بوده است که شدت تهدیدات را افزایش داده است؛ بنابراین نیازمند اجرای تعدادی دستورالعمل برای مقابله با این حملات است.

این شرکت استفاده گسترده باج‌افزار‌ها از قابلیت‌های خود را در پلتفرم‌های مختلف زیر نظر گرفته است، زیرا این باج افزار‌ها با نوشتن کد نرم‌افزاری که می‌تواند روی بسیاری از سیستم‌عامل‌ها به طور همزمان اجرا شود، به دنبال آسیب رساندن هر چه بیشتر به پلتفرم‌ها با استفاده از خود بدافزار است. "

همچنین، در اوایل سال ۲۰۲۲، باند‌های باج‌افزار به فعالیت‌های خود برای تسهیل عملیات تجاری ادامه دادند و این شامل تغییر نام خود به طور منظم برای منحرف کردن مقامات از آن‌ها و امکان به روز رسانی ابزار‌های خرابکارانه خود بود. برخی از باند‌ها ابزار‌های کاملی مشابه ابزار‌های شرکت‌های نرم افزاری رسمی ایجاد و پیاده سازی کرده اند.

کاسبرسکی با بیان اینکه اجرای تعدادی از مراحل و دستورالعمل‌ها به‌ویژه از سوی شرکت‌ها برای مقابله با شدت حملات باج‌افزاری که تعداد زیادی از آن‌ها را در سال گذشته هدف قرار داده، مهم است، توضیح داد که برجسته‌ترین این مراحل عبارتند از:

همیشه نرم افزار را در همه دستگاه‌ها به روز نگه دارید تا از سوء استفاده مهاجمان از آسیب پذیری‌ها و نفوذ به شبکه‌های شرکتی جلوگیری کنید.

استراتژی دفاعی بر شناسایی حرکات جانبی داده ها، برای کشف ارتباطات بالقوه مجرمان سایبری با شبکه شرکت متمرکز است. برای جلوگیری از دستکاری هکر‌ها و دسترسی سریع در مواقع اضطراری، از اطلاعات خود نسخه‌های پشتیبان تهیه و در یک محیط آفلاین نگهداری شوند.

مکانیسم‌های محافظت از باج‌افزار را در تمام نقاط پایانی فعال کنید تا از رایانه‌ها و سرور‌ها در برابر تهدیدات باج‌افزار و سایر انواع بدافزار محافظت کنید و از سوء استفاده‌ها جلوگیری نمائید.

آخرین اطلاعات مربوط به تهدیدات باج افزاری را به تیم مرکز عملیات امنیتی ارائه کنید.

منبع: امارات الیوم

دیدگاه شما

آخرین اخبار