پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

30. تير 1401 - 9:33   |   کد مطلب: 31210
بلندقامتان به دنبال تاریخ‌سازی در لیگ ملت‌ها
لیگ ملتهای ۲۰۲۲ والیبال/ نبرد حساس ایران - لهستان
تیم‌های ملی والیبال ایران و لهستان رقابت حساسی در یک‌چهارم نهایی لیگ ملت‌ها خواهند داشت که ملی‌پوشان ایران در صورت پیروزی برای اولین بار به جمع چهار تیم برتر صعود می‌کنند.

به گزارش ملایری‌ها؛ تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های حساس مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ ملت‌های ۲۰۲۲، ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه امشب (پنجشنبه) ۳۰ تیر، به مصاف لهستان می‌رود.

ایران و لهستان پیش از این در مرحله مقدماتی هم به مصاف هم رفتند که ملی‌پوشان کشورمان موفق شدند این تیم قدرتمند را در خانه خودش با حساب سه بر دو از پیش رو بردارند.

دومین دیدار این تیم‌ها که از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه امشب آغاز می‌شود، از حساسیت بالایی برخوردار است و تیم برنده راهی نیمه‌نهایی می‌شود.

لهستانی‌ها پس از شکست برابر ایران شروع به کری‌خوانی کردند و برخی از آنها از تسویه حساب و جبران شکست دور مقدماتی و برخی نیز به شانسی بودن پیروزی ایران اشاره کردند.

میلاد عبادی‌پور، کاپیتان تیم ملی ایران کری‌خوانی لهستانی‌ها قبل از دیدار با ایران را نتیجه استرس بازیکنان حریف دانست و گفت: "تیم لهستان را در دو تورنمنت مهم و در بدترین شرایط ممکن شکست دادیم؛ یکی در المپیک که با بهترین بازیکنان آمده بودند و دیگری در لیگ ملتها که لهستان را در خانه شکست دادیم، بنابراین این تیم شرایط سختی دارد و برای این که این استرس را به بازیکنان تیم ایران منتقل کنند، کری‌خوانی دارند."

چنین فضایی حساسیت مسابقه این دو تیم را بیشتر می‌کند. البته نباید از این نکته غافل ماند که ایران با تیمی متحول شده و جوان در این تورنمنت شرکت کرده است و برخی از بازیکنان برای اولین بار رقابت در این مسابقات را تجربه می‌کنند اما به دنبال کسب بهترین عملکرد برابر لهستان هستند و در صورت پیروزی برای اولین بار در لیگ ملت‌ها که از سال ۲۰۱۸ با این نام برگزار می‌شود، به جمع چهار تیم برتر صعود می‌کنند.

این مسابقات از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۷ با عنوان لیگ جهانی برگزار می‌شد که ایران در سال ۲۰۱۳ اولین حضور خود را تجربه کرد و نهم شد اما سال بعد چهارم شد که بهترین جایگاه ایران در این مسابقات محسوب می‌شود. اما از سال ۲۰۱۸ این رقابتها با فرمت جدید و به نام لیگ ملتها برگزار می‌شود.

لهستان در چهار دوره‌ای که در لیگ ملت‌ها برگزار می‌شود، یک نایب قهرمانی و یک عنوان سومی کسب کرده و در مقابل، بهترین جایگاه ایران پنجمی سال ۲۰۱۹ است.

در دو دوره اول لیگ ملتها یعنی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ روسیه قهرمان شد. در ادامه به دلیل پاندمی کرونا مسابقات در سال ۲۰۲۰ برگزار نشد و سال بعد مجددا از سر گرفته شود که برزیل جام قهرمانی را بالای سر برد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار