نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

2. مرداد 1401 - 4:18   |   کد مطلب: 31214
هادی بیگی نژاد گفت: باید به تولید توجه ویژه‌ای شود و اگر بخواهیم از این ارتباطات و دیپلماسی دولت اثرگذاری کاملی بر روی اقتصاد مردم ببینیم از این ارتباطات در راستای تولید و زیرساخت‌ها بهره گرفت.

هادی بیگی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره به سفر هفته گذشته روسای جمهور روسیه و ترکیه به ایران در گفت و گو با خبرنگار عصرهمدان؛ اظهار کرد: آمدن پوتین و اردوغان هرکدام پیام‌های مختلفی دارد.

وی به سفرهای پیشین پوتین به ایران اشاره کرد و افزود: رو به‌روز دیدگاه ایران و روسیه به هم نزدیک‌تر می‌شود و در حوزه‌های اقتصادی و نظامی این دیدگاه‌ها عملیاتی‌تر خود را نشان می‌دهد.

بیگی نژاد با اشاره به اهداف مشترک نظامی ایران و روسیه تصریح کرد: مسئله جنگ سوریه و موضع‌گیری‌های ایران در قبال جنگ روسیه و اوکراین را ازجمله ارتباطات نظامی مشترک در بین ایران و روسیه می‌توان نام برد.

وی بابیان اینکه روابط اقتصادی در بین ایران و روسیه از قبل وجود داشته هم وجود داشته اما سازمان‌یافته نبوده است، تصریح کرد: در این مدت سفرهایی مقامات دو طرف برای پیگیری قراردادهایی بین دو کشور انجام‌شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: ثمرات نهایی پیگیری‌های این مدت باعث قرارداد بلندمدت در حوزه نفت و گاز برای سرمایه‌گذاری روس‌ها باارزش ۴۰ میلیارد دلار شد.

وی بابیان اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری گاز مشکل داشتیم، تصریح کرد: تولید گاز و توسعه میادین بخصوص میادین جدید ازجمله مسائلی است که در قراردادهای ایران با روسیه به آن توجه شده است.

بیگی نژاد با تأکید بر اینکه پیوند اقتصادی بین و کشور ایران و روسیه رو به رشد است، تصریح کرد: میدان کیش، پارس شمالی و پارس جنوبی ازجمله مواردی است که در قرارداد جدید به آن توجه شده است.

وی ابراز کرد: امید این روند روس‌ها ادامه‌دار باشد و همان‌گونه که رهبری تأکید داشتند باید مراقب فریب غربی‌ها بود که این ارتباطات را قطع نکنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه پیوند بین ایران و روسیه ایدئولوژیک نبود و منافعی است نگرانی‌هایی وجود دارد که با دادن چراغ سبز به روس‌ها این ارتباطات خوب را از بین ببرند.

وی به سفر اردوغان نیز اشاره و تأکید کرد: باید توجه ویژه داشت که ترکیه در این سال‌ها یک سیاست منسجم نداشته و موضع‌گیری‌های مختلف و به‌نوعی باری به هر جهت داشته است .

بیگی نژاد گفت: دیده‌شده که ترکیه یک روز علیه اسرائیل موضع‌گیری شده و یک روز نیز دنبال رابطه و حمایت از آن بوده که نشان‌دهنده عدم موضع‌گیری دقیق این کشور است.
وی تأکید کرد: ایجاد پیوند اقتصادی کار خوبی است اما باید ابتدا ترکیه باید سیاست منسجمی داشتند باشد که بتوان روی آن حساب کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: در این سفر چشم‌انداز رابطه ۳۰ میلیارد دلاری اقتصادی در بین ایران و ترکیه بود که امید است این سند باعث شود ترکیه در قبال ایران یک رفتار منسجم در پیش‌گرفته و تناقض رفتاری نداشته باشد.

وی گفت: در سال‌های گذشته مواردی چون تحریم و اف ای تی اف را مانع ارتباطات می‌دانستند و امروز این ارتباطات و فروش نفت نشان می‌دهد همه موارد بستگی به اراده ما دارد.

بیگی نژاد بیان کرد:برای اثرگذاری اقتصادی ارتباطات و دیپلماسی دولت باید اراده وجود داشته باشد و این اثر می‌تواند متغیر باشد و بستگی به بهره گرفتن و استفاده از فرصت کنونی باشد.

وی با تأکید از اینکه باید زیرساخت‌های تولدی در کشور رشد یابد تصریح کرد: پس از دوران جنگ تحمیلی به میزان نقدینگی و رشد تولید رشد نکرده است و همین امر باعث تورم شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید به تولید توجه ویژه‌ای شود و اگر بخواهیم از این ارتباطات و دیپلماسی دولت اثرگذاری کاملی بر روی اقتصاد مردم ببینیم از این ارتباطات در راستای تولید و زیرساخت‌ها بهره گرفت.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار