نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. مرداد 1401 - 9:22   |   کد مطلب: 31238
معاون زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه نرخ باروری در همدان قدری کمتر از میانگین کشوری است گفت: اجرای طرح ازدواج دهه شصتی‌ها و اختصاص تسهیلات ویژه برای آنها از جمله برنامه‌هایی است که با اولویت روستاها آغاز شده و امسال نیز در شهرها دنبال می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها؛  انسیه خزعلی در جمع بانوان با اشاره به حضور زنان حماسه‌ساز در تاریخ پرافتخار ایران و وجود زنان تأثیرگذار در استان اظهار کرد: مرحوم طاهره دباغ یکی از افتخارات استان همدان است که با تواضع خود الگو و راهگشایی شد برای اینکه زنان بدانند و ببینند که می‌توانند.

وی با تأکید بر لزوم الگوگیری از حضرت زینب(س) گفت: این بانوی گرانقدر به عنوان یک کنشگر اجتماعی، تبیین‌گر و مبلغ در روز عاشورا از همه هستی خود به خاطر دین اسلام می‌گذرد و با انگیزه، ایثار و بردباری در این مسیر جز زیبایی، خیر و عنایت الهی نمی‌بیند.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با اشاره به جنگ نرم دشمن علیه ملت ایران و نقش اثرگذار بانوان در مقابله با این جنگ افزود: اگرچه این جنگ ظاهری نرم دارد اما باطن آن سخت است، جنگی که از دورن خانواده را  تهی می‌سازد و هویت فردی، اجتماعی و خانوادگی افراد را با خطر مواجه می‌کند.

وی تأکید کرد: زنان در خط مقدم مبارزه با جنگ نرم هستند و مردان باید از آنها حمایت کنند تا بتوانند به درستی از خانواده محافظت کنند.

اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل مجموعه ورزشی بانوان همدان

خزعلی از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل مجموعه ورزشی بانوان همدان خبر داد و بیان کرد: جای خوشبختی است که مسئله درمان، سلامتی و ورزش زنان مورد توجه است.

وی با اشاره به لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره به ویژه برای زوجین بیان کرد: برای اجرای برنامه‌های اشتغال‌آفرینی،  تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها، تکمیل مجتمع آموزشی فاطمیه و مرکز درمان ناباروری در استان همدان اعتباراتی لحاظ شده است.

اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای ایجاد بازارچه صنایع دستی

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور درباره میزان فرزندآوری در استان نیز افزود: نرخ باروری در استان همدان قدری کمتر از میانگین کشوری است که توجه به این موضوع مد نظر باشد.

وی با اشاره به اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای ایجاد بازارچه صنایع دستی بیان کرد: اجرای طرح ازدواج دهه شصتی‌ها و اختصاص تسهیلات ویژه برای آنها از جمله برنامه‌هایی است که از سال گذشته با اولویت روستاها آغاز شده و امسال نیز در روستاها و شهرها دنبال می‌شود.

خزعلی با اشاره به تشکیل اتاق‌های فکر برای هم‌افزایی بیشتر بین زنان افزود: در بخش حرفه‌آموزی و مهارت‌آموزی نیز مسئله استفاده از فناوری نوین در این عرصه بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه ۱۴ گروه مردمی داریم که حلقه های میانی در استان‌ها می‌توانند به آنها متصل شده و ضمن حمایت و رفع نیاز،  برنامه داشته باشند گفت: در حال حاضر طرح‌ها و قوانینی مانند طرح جوانی جمعیت در حال اجراست که باید سرعت بیشتری بگیرند تا زودتر به نتیجه برسند.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با اشاره به اینکه هیچ قانونی تا مجری خوب نداشته باشد به ثمر نخواهد نشست گفت: ما قوانین خوبی درباره خانواده و ازدواج در کشور داریم اما یا معطل مانده‌اند یا درست اجرا نمی‌شوند که مجریان طرح باید به این موارد توجه کنند./فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار