نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. مرداد 1401 - 13:23   |   کد مطلب: 31240
مجموعه فرهنگی خادمین شهدای ملایر با حضور مداحان برجسته شهرستان هر شب در منزل یکی از شهدای گرانقدر ملایر مجلس عزای سرور سالار شهیدان را برپا می‌کند.

به گزارش ملایری‌ها؛ هم‌زمان با آغاز ماه محرم در گوشه و کنار  نقاط مختلف ایران اسلامی محفل‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

از هیئت‌های کوچک با چند نفر شرکت کنند گرفته تا هیئت‌های چند هزارنفری همه در ماه محرم سیاه‌پوش اعضای پسر فاطمه شده و در حد وسع خود برای اقامه عزا سنگ تمام می‌گذارند‌.

دراین‌بین اما مجموعه فرهنگی خادمین شهدای ملایر با برپایی هیئت عزای امام حسین در منازل خانواده شهدا دست به اقدامی نو زده‌اند.

این مجموعه فرهنگی با حضور مداحان برجسته شهرستان هر شب در منزل یکی از شهدای گرانقدر ملایر مجلس عزای سرور سالار شهیدان را برپا می‌کند.

علیرضا بتویی مسئول مجموعه فرهنگی خادمین شهدای ملایر در گفتگو با خبرنگار ما دراین‌باره اظهار کرد: این برنامه با شعار "هر خانه شهید یک حسینیه" در ده شب ابتدایی ماه محرم برگزار می‌شود.

وی افزود: شهدای گرانقدر ما ادامه‌دهنده راه شهدای کربلا بودند که درراه دفاع از حریم ولایت به شهادت رسیدند و امروز ما وظیفه تکریم خانواده آنان راداریم.

مسئول مجموعه فرهنگی خادمین شهدای ملایر بابیان اینکه محرم شهدایی از دیگر شعارهای برگزاری این برنامه است تصریح کرد:  این برنامه از ابتدای محرم همه‌روزه از ساعت ۷ تا نماز مغرب در منزل یکی از شهدای شهرستان برگزار و به اقامه نماز ختم می‌شود.

وی با اشاره به سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین دانیال بصیر در این محفل بیان کرد: مراسم "هر خانه شهید یک حسینیه"   در منازل شهیدان داوود غلامی، حاج حسن تاجوک، غلامرضا آقایی، رسول هوشیاری، برادران سلطانی، حمید محمدی، حمیدرضا دماوندی، سعید ترکمان پری برگزار می‌شود.

بتویی بیان کرد: با توجه به جایگاهی و نقش مرحوم آیت‌الله سید رضا فاضلیان در دوران جنگ تحمیلی و در بین شهدا و رزمنده‌های  شهرستان داشت یک‌شب نیز این برنامه بیت آن عالم وارسته برگزار شد.

وی آشنایی نسل سوم و چهارم با شهدا را از اهداف اصلی  این برنامه عنوان کرد و گفت:  ترویج ایثار و شهادت فرهنگ شهادت، سرکشی از خانواده شهدا، ارج نهادن به مقام شامخ شامل خانواده شهدا و ایثارگران از دیگر اهدافی است که در برگزار برنامه "هر خانه شهید یک حسینیه"  دنبال می‌شود.

مسئول مجموعه فرهنگی خادمین شهدای ملایر بابیان اینکه احیای روضه خانگی هدف دیگر برگزاری این برنامه است، تصریح کرد:  شعار مجموعه فرهنگی خادمین شهدای ملایر این است که شهدای کربلا درراه دفاع از ولایت و  امام حسین(ع) شهید شدند و شهدای انقلاب ما نیز یاران امام خمینی(ره) هستند و خادمین شهدا یاران امام خامنه‌ای هستند.

وی گفت: جامعه ما امروز بیشتر از هر مسئله دیگری به بصرت افزایی احتیاج دارد و هدف اصلی در برگزاری این‌گونه محافل افزایش بصیرت نسل‌های جدید انقلاب است.

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار