نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

5. شهريور 1401 - 16:41   |   کد مطلب: 31263
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی
۴۸ هزار هکتار از کشت صیفی و سبزی به گلخانه منتقل می‌شود
محمدمهدی برومندی گفت: برنامه دولت این است که تا پایان سال ۱۴۰۴ باید ۴۸ هزار هکتار از زمین های سبزی و صیفی به گلخانه منتقل شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در آیین آغاز عملیات اجرایی گلخانه شرکت دشت میشان ملایر با اشاره به اقدامات دولت در راستای  مردمی سازی تولید و مردمی سازی کشاورزی اظهار کرد:   بخش کشاورزی استان همدان نقش مهمی در تامین امنیت غذایی کشور دارد.

وی با بیان اینکه امروز ما در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم، تصریح کرد:   در این  جنگ  هدف دشمن سفره‌های مردم است و با توجه به اینکه دشمن که در همه زمینه ها شکست خورده امنیت غذایی مردم را هدف قرار داده است
.
برومندی با اشاره به نقش محصولات باغبانی در ارزآوری کشور تصریح کرد:  ۵۰ درصد ارزش افزوده درآمد بخش کشاورزی در حوزه باغبانی است و که نشان دهنده نقش ویژه این بخش در کشور است.

وی با اشاره به وجود  ۲۳ هزار هکتار گلخانه در کشور داریم تصریح کرد: حدود ۴۰ هکتار در استان همدان فعال است و ۱۱۲ هکتار نیز  در دست ساخت است.

وی با بیان اینکه  توسعه گلخانه از مهمترین وظایف جهاد کشاورزی است تصریح کرد:  ۴۵۰ هکتار گلخانه در غالب شهرک های جدید در استان همدان در حال جانمایی  است.

معاون امور باغبانی وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: حدود شش هزار هکتار سبزی و صیفی کاری در استان همدان درفضای باز است و با توجه به سیاست های دولت این کشت ها به گلخانه منتقل شوند.

وی افزود: ۳۰۰ هزار هکتار از زمین‌های مرغوب و درجه یک کشور زیر کشت سبزی و صیفی است و باید با احداث گلخانه ها و بردن سبزی و صیفی در گلخانه با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی باعث آزادسازی این زمین ها برای کشت محصولات استراتژیک می شود.

برومندی با اشاره به بحران آب موجود در کشور افزود: برنامه دولت این است که تا پایان سال ۱۴۰۴ باید ۴۸ هزار هکتار از زمین های سبزی و صیفی به گلخانه منتقل شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار