نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

8. شهريور 1401 - 13:36   |   کد مطلب: 31272
داود سوری گفت: تاکنون به حدود ۲۱ هزار 700 واحد روستایی سند مالکیت اهداشده است و ۷۵ درصد مساکن روستایی شهرستان ملایر داری سند ثبتی هستند.

به گزارش ملایری‌ها؛ داود سوری مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ملایر در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وجود 204 روستا در شهرستان ملایر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح هادی و  بهسازی تاکنون در ۱۳۳ روستا از برنامه‌های این طرح بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: تا پایان هفته دولت سال ۱۴۰۱ در ۹۴ روستا فاز نخست طرح هادی به پایان رسیده و در مابقی روستاها نیز وضعیت اجرای طرح به‌صورت نیمه‌تمام است.

سوری با اشاره به تخصیص ۳۵ میلیارد تومان از اعتبارات در سال ۱۴۰۰ به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ملایر بیان کرد: از این میزان ۱۲ میلیارد تومان برای جدول‌گذاری و زیرسازی روستاها هزینه شده است و 23 میلیارد هم برای تکمیل پروژه‌های و زیرسازی و آسفالت‌ریزی ۱۵ روستا هزینه شده است که در هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید.

وی بابیان اینکه برای زیرسازی و آسفالت روستاها بالغ‌بر ۱۰ هزار ۶۸۰ تن آسفالت‌ریزی انجام‌شده تصریح کرد: این میزان شامل ۷۷ هزار مترمربع آسفالت‌ریزی است..

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ملایر به سهمیه قیر سال ۱۴۰۰ اشاره و تصریح کرد: ۱۲ میلیارد تومان برای شهرستان جذب‌شده که از آن برای آسفالت‌ریزی روستاهای و معابر استفاده‌شده است.

وی بیان کرد:  امسال از اعتبار محل کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اعتبارات ملی استانی و نمایندگان ۶۰ پروژه در سطح شهرستان اجرایی می‌شود.

وی به وضعیت اجرای طرح هادی روستایی در شهرستان اشاره و بیان کرد: ۱۶۰ روستا در سطح ملایر نیازمند بازنگری در طرح هادی هستند که امسال از محل اعتبارات  برای20 روستای بازنگری  انجام و طرح هادی 37 روستا نیز در سال ۱۴۰۱ بازنگری می‌شود.

سوری به اقدامات انجام‌شده در راستای مقاوم‌سازی مسکن روستایی و نوسازی بافت فرسوده روستایی  اشاره و اظهار کرد: مقاوم‌سازی مساکن روستایی از سال ۱۳۸۴ آغازشده و تاکنون ۱۸ هزار ۷۰۰ واحد روستایی  در شهرستان مقاوم‌سازی شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ملایر افزود:  کل واحدهای مسکونی روستایی در شهرستان ملایر ۲۵ هزار و ۶۰۰ واحد است ۷۳ درصد از آنان مقاوم‌سازی انجام‌شده‌اند.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی پیشروی مقاوم‌سازی مساکن روستایی بحث تورم و گرانی مصالح است که در دو سال اخیر باعث کند شدن این اقدام شده است که در این راستا تسهیلات یک‌صد میلیون تومانی ۲۰۰ میلیون تومان افزایش‌یافته اما به دلیل برخی اختلافات هنوز این میزان تسهیلات به متقاضیان اعطا نمی‌شود که می‌طلبد مسئولین به این امر توجه ویژه داشته باشند.

سوری با اشاره به وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ملایر بیان کرد: کار احداث ۵۰۲ واحد این طرح اواخر سال ۱۴۰۰ آغاز شد و هم‌اکنون در مرحله آماده‌سازی زمین و عملیات خاکی است.

وی افزود: این پروژه طراحی معماری پروژه انجام‌شده که شامل ۱۳ بلوک هفت‌طبقه هست و پروانه ساخت این پروژه نیز دریافت شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ملایر با اشاره به اعطای سند مالکیت به حدود ۲۱ هزار 700 واحد روستایی بیان کرد: ۷۵ درصد مساکن روستایی شهرستان ملایر داری  سند ثبتی هستند و یکی از مسائل اصلی برای سنددار شدن مابقی مساکن روستایی بحث اوقافی بودن املاک در شهرستان ملایر است.

وی گفت :۵۰ روستای شهرستان ملایر اوقافی هستند و مشکل صدور سند در این مناطق وجود دارد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار