نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. شهريور 1401 - 10:40   |   کد مطلب: 31277
مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان همدان گفت: تاکنون ۲۶ هزار میلیارد ریال معادل ۷۲ درصد بهای گندم کشاورزان از سوی بانک کشاورزی به حساب گندمکاران این استان واریز شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ هوشنگ حیدرنژادیان در جمع خبرنگاران افزود: ۳۱۶ هزار تن محصول راهبردی گندم به مبلغ ۳۱۶ هزار میلیارد ریال تاکنون از کشاورزان استان همدان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه ۲ ماموریت اساسی بانک کشاورزی در سالجاری در حوزه مردمی سازی یارانه ها و اجرای بند الف تبصره ۱۸ بوده است اضافه کرد: برای مردمی سازی یارانه ها طبق برنامه ریزی های صورت رفته متناسب با انتظارهای اولیه و هیجاناتی که در این زمینه وجود داشت، ۲ هزار و ۸۵۷ فقره تسهیلات به مبلغ ۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال پرداخت شد.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان همدان ادامه داد: سهم استان همدان در اجرای بند الف تبصره ۱۸ که بهمن ماه سال گذشته به بانک ها ابلاغ شد، سه هزار و ۶۳۴ میلیارد ریال بود که بانک کشاورزی از این محل به ۸۳ طرح گلخانه ای، واحد پرورش ماهی و واحدهای دامی یک هزار و ۶۵۳ میلیارد ریال در قالب سرمایه در گردش پرداخت کرده است.

حیدرنژادیان با بیان اینکه این اعتبار برای تثبیت اشتغال موجود و بخشی هم برای راه اندازی طرح های موجود پرداخت شد ادامه داد: با در نظر گرفتن ۲۳ طرح مصوب به مبلغ ۹۲۱ میلیارد ریال در مجموع ۲ هزار و ۵۷۴ میلیارد ریال پرداخت شده که ۷۲ درصد اعتبار ابلاغی را شامل می شود.

وی گفت: ۱۲ هزار و ۷۵۲ فقره تسهیلات به میزان ۱۵ هزار میلیارد ریال پنج ماهه سال جاری پرداخت شده که از نظر تعداد ۸۰ درصد و مبلغ پرداختی ۱۰۷ درصد رشد داشته ایم.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان همدان اضافه کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی ۹۰۲ میلیارد ریال غرامت ناشی از خشکسالی به کشاورزان استان همدان پرداخت کرده در حالیکه میزان حق بیمه دریافتی ۱۲۱ میلیارد ریال بوده است.

حیدرنژادیان خاطرنشان کرد: هفته دولت امسال بخشودگی ۶ درصد سود و جرائم برای همه طبقات اجرایی شد که تاکنون ۱۸۰ نفر به مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از این طرح استفاده کردند.

وی اظهار داشت: در راستای حمایت از فرزندآوری ۳۴۳ فقره تسهیلات به میزان ۱۵۲ میلیارد ریال معادل ۶۱ درصد اعتبار ابلاغی پرداخت شد همچنین پنج ماهه سالجاری ۵۴۵ فقره تسهیلات ازدواج به میزان ۷۵۶ میلیارد ریال معادل ۸۷ درصد اعتبار ابلاغی به استان به زوج ها پرداخت شده است.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار