نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. شهريور 1401 - 8:41   |   کد مطلب: 31297
مهر ماه سه جشنواره گرداشگری برداشت انگور و خوشه برتر، شیره‌پزی و جشنواره شوریجات، و جشنواره گردو در ملایر برگزار می شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ دومین جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره شیره پزی مانیزان و رویداد های گردشگری مهرماه با حضور معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان همدان، رؤسای دستگاه های خدمات رسان و دهیاران روستای های مرتبط در فرمانداری ویژه ملایر برگزار شد.

در این جلسه در مورد زمان بندی رویدادهای جشنواره شیره پزی، خوشه برتر، جشن برداشت انگور، جشنواره شوریجات سامن، جشنواره گردو و بادام علی آباد بحث شد و متولیان برگزاری این رویدادها مشخص شدند همچنین مقرر شد تقویم گردشگری شهرستان و کلیپ استانی جشنواره ها تهیه و تبلیغات در اسرع وقت آغاز شود.

معاون اقتصادی فرمانداری ویژه ملایر در این جلسه با اشاره به فواید برگزاری این جشنواره ها برای شهرستان، بر ضرورت برنامه ریزی دقیق و هماهنگی و همکاری تمامی دستگاه های خدمات رسان تاأکید کرد.

داریوش صفاری افزود: برگزاری رویدادها به صورت متوالی، ماندگاری گردشگر در شهرستان را به دنبال خواهد داشت.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان همدان نیز ضمن تشکر از تلاش های صورت گرفته در سال های گذشته به توانمندی ملایر در بسیاری از حوزه ها اشاره و اظهار کرد: جشنواره شیره پزی ملایر، شناسنامه و اصالت دارد.

علی خاکسار پیشنهاد داد که این جشنواره در سه روز برگزار شود و گفت: مهمترین مزیت این رویداد، رونق چرخه اقتصادی محلی است.

گفتنی است؛ جشنواره برداشت انگور و خوشه برتر ۷ مهرماه در روستای جوزان، شیره‌پزی ۸ مهرماه در روستای مانیزان، جشنواره شوریجات ۱۴ مهرماه در شهر سامن و جشنواره گردو و بادام ۱۵ مهرماه در روستای علی آباد شهرستان ملایر برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار