نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

29. شهريور 1401 - 12:45   |   کد مطلب: 31349
سلمان اسماعیلی گفت: تعدادی مدارس متروکه بدون دانش‌آموز در این شهرستان داریم و از این مدارس باید برای انجام اقدامات فرهنگی و حتی اشتغال‌آفرینی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ملایری‌ها؛  سلمان اسماعیلی  در شورای آموزش و پرورش با اشاره به آمادگی ملایر برای حضور دانش آموزان در مدارس اظهار کرد: در آستانه بازگشایی مدارس به عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی در کشور، مدارس این شهرستان آماده حضور صددرصدی دانش‌آموزان است.

وی ضمن تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی طبق روال گذشته، افزود: موجب امیدواری است که با گذشت بیش از ۲ سال از شیوع ویروس کرونا، امروز به واسطه اقدامات جهادی دولت سیزدهم به ریاست آیت‌الله رئیسی، دغدغه کرونا را در آستانه شروع سال‌تحصیلی نداریم.

فرماندار ویژه ملایر از انجام اقدامات شبانه‌روزی آموزش و پرورش این شهرستان برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت و حرکت یک گام به جلو خانواده آموزش و پرورش، ابراز خرسندی کرد و گفت: آموزش و پرورش ملایر در برقراری ارتباط و تشکیل جلسات استانی و ملی با همکاری نمایندگان مجلس، اقدامات خوبی برای جذب اعتبارات و اخذ مصوبات انجام داده که قابل قدردانی است.

اسماعیلی همچنین حضور خیّران و واقفان خیراندیش و نامدار ملایر را یکی از نقاط نورانی این شهرستان دانست و ادامه داد: خیّران نقش ویژه‌ای در رشد و توسعه فرهنگی ملایر ایفا کرده‌اند و علاوه بر درخشش در تمامی عرصه‌ها، در بسیاری از مشکلات امور اجتماعی، گره‌های بزرگی به واسطه حضور خیّران باز شده است.

وی مدرسه‌سازی را امروز یک ضرورت دانست و تاکید کرد: هیچ خیّری در این شهرستان نباید برای ساخت مدرسه معطل زمین باشد و در راستای تامین زمین برای مدرسه و احداثات خیّران، یک کارگروه ویژه توسط آموزش و پرورش و با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط تشکیل شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان ملایر گفت: همچنین تعدادی مدارس متروکه بدون دانش‌آموز در این شهرستان داریم و از این مدارس باید برای انجام اقدامات فرهنگی و حتی اشتغال‌آفرینی مورد استفاده قرار گیرد.

اسماعیلی همچنین بر لزوم توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در مدارس با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان و بروز آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و افزود: در این راستا طرح ویژه‌ و یک برنامه منسجم با چشم‌انداز روشن با مشارکت اولیاء و مربیان و دست‌اندرکاران این حوزه، طراحی و تدوین شود.

وی  گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان پس از سال‌ها به همت دولت سیزدهم با وجود تمامی مسایل، مشکلات و محدودیت‌ها رقم خورد و به زودی نهایی خواهد شد و معلمان طعم شیرین خدمت را در دولت آیت الله رئیسی خواهند چشید.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به مصوبات سفر اخیر رئیس جمهور به استان همدان، گفت: در این سفر بالغ بر ۱۶۲ میلیارد تومان به حوزه آموزش و پرورش این شهرستان اختصاص یافت که بخش عمده‌ای طی امسال و سال‌های آینده اجرایی خواهد شد و تخصیص‌ها به صورت نقد است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار