نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. مهر 1401 - 8:20   |   کد مطلب: 31369
حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری با اشاره به اینکه از این اتفاقاتی که افتاد باید درس بگیریم، گفت: این زنگ خطرهانشان می‌دهد که دشمن نسل جوان و نوجوان را نشانه گرفته و افکار و رفتار آن‌ها را جهت می‌دهد. والدین باید مراقب باشند.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری امام جمعه ملایر در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر با بیان اینکه در قرآن کریم به مبارزه با سه گروه تاکید شده است، اظهار کرد: هیچ گونه سلطه‌ای کفار بر مؤمنان نباید داشته باشند، مومنان باید دائما با کفار در  مبارزه‌ باشند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از گروه‌های که در قرآن کریم به مبارزه با آنها تاکید شده منافقین هستند گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران کسانی که امروز از امکانات این کشور استفاده می‌کنند اما آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و نفاق گونه در بین مؤمنان زندگی می‌کنند منافق هستند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه دشمنان ما فقط آمريکا و اسرائیل نیستند، گفت: در زمان حکومت پیامبر(ص) نیز کسانی بودند که در بین مسلمانان بودند اما منافق بودند و خداوند نیز به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید با اینها مبارزه کن و در مبارزه‌ با آنها شدت و حدت نشان بده.

برقراری با بیان اینکه قرآن کریم درباره منافقین آیات متعددی در سوره توبه دارد افزود: ویژگی منافقین این است که امر به منکرات داشته و از معروفات نهی می‌کنند.

وی افزود: در اغتشاشات اخیر دیدیم که منافقین چه هتاکی‌هایی به قرآن و مقدسات داشتند، آيا اینها امر به منکر و نهی از معروف نیست. اینها خدا را فراموش کرده‌اند و خداوند هم اینها را به خود فراموشی سپرده است، قرآن می‌فرماید «منافقین فاسق هستند». نباید چشم و گوش بسته حرف منافقین را باور کرد، اینها در دنیا و آخرت اعمالشان ضایع شده است .

خطیب جمعه ملایر با اشاره به آيات قرآن و وضعیت امروز جامعه، افزود: امروز دشمنان و منافقین برخی فریب خوردگان را به میدان می‌فرستند و خودشان به دیگر کشورها رفته و نوچه‌هایشان را به میدان می‌فرستند تا بر علیه مواضع نظام جمهوری اسلامی جبهه بگیرند.

وی با اشاره به اینکه از این اتفاقاتی که افتاد باید درس بگیریم، گفت: این زنگ خطرهانشان می‌دهد که دشمن نسل جوان و نوجوان را نشانه گرفته و افکار و رفتار آن‌ها را جهت می‌دهد. والدین باید مراقب باشند.

برقراری تصريح کرد: بسیاری از کسانی که در اغتشاشات حضور داشته نوجوانانی بودند که در فضای مجازی و از خانواده‌های بودند که والدین نسبت به فرزندان بی توجه بوده‌اند.

وی خطاب به خانواده‌ها و مراکز فرهنگی بر بصیرت افزایی نوجوانان و جوانان در مقابل دشمن تاکید کرد و گفت: در این قصه اخیر دشمنان غیرت دینی و ملی ما را نشانه گرفتند. افرادی که برای مرگ مشکوک یک خانم بیانیه می‌دهند و برای سوختن قرآن خم به ابرو نمی‌آورند آیا این بی غیرتی دینی و ملی نیست.

امام جمعه ملایر تصريح کرد: امرور  منافقین برای مرگ مشکوک یک خانم بیش از ۴۰ نفر را به خاک و خون کشیدند از خشونت هم بالاتر رفتید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز آتش‌نشانی گفت: آتش‌نشانان برای امنیت و آرامش و آسایش مردم خودشان را به دل خطر می‌زنند و زحماتشان قابل تقدیر است که در حادثه پلاسکو این شجاعت، ایثار و فداکاری را بیش از گذشته دیدیم. مسئولان برای رفع مشکلات و دغدغه‌های آتش‌نشانان تلاش کنند، اینها جزو مشاغل سخت هستند.

برقراری به  روز جهانی سالمندان اشاره کرد و گفت: طبق روایات برکت از بزرگان است و دعای بزرگترها مستجاب است و این برکات را از خانه خود دور نکنید. با سالمندان با محبت رفتار کنید اگر با آنها خوب رفتار کنیم فرزندان‌مان نیز با ما همان طور رفتار می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه گذشته انقلاب اسلامی درخشان است و سابقه و آینده درخشانی دارد،  تصريح کرد: این انقلاب زمینه ساز ظهور امام زمان است و ما هر قدمی که برمی‌داریم در راستای زمينه سازی برای ظهور امام زمان(عج) است.

برقراری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران گام دوم را برداشته و اگر همه دنیا نا امید بشود ما راه را تا ‌ظهور امام زمان ادامه می‌دهیم، افزود: احیاگر قرآن امام زمان است و به ما وعده داده شده که اگر یک روز از دنیا باقی بماند آن روز، روز ظهور است.

وی از زحمات نیروی انتظامی تقدیر کرد و گفت: در این روزها نیروی انتظامی شهید داد و ایثار کرد و اجازه نا امنی در کشور را به اغتشاشگران نداد.

امام جمعه ملایر به سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: این سخنرانی نقطه عطفی بود و بازتاب گسترده داشت، رئیس جمهور بحث هسته‌ای را در چهار چوب منطق بیان کرد و جهان غرب را محکوم کرد که یک طرفه قضاوت نکند.

برقراری بیان کرد: رئیس جمهور همچنین با منطق مسئله تروريسم را مطرح و با نشان دادن عکس حاج قاسم به عنوان علمدار مبارزه با تروریسم نشان داد که ترویسم اصلی آمریکا و علمدار مبارزه با تروریسم جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اقدامات سپاه در بمباران مقر تروریستی های حزب کومله نیز اظهار کرد: تا پایان تسلیم تروریست‌ها سپاه در برابر آنها خواهد ایستاد.

برقراری همچنین از حضور گسترده مردم ملایر در راهپیمایی امت رسول الله(ص) در محکومیت اغتشاش‌گران تقدیر کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار