نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. مهر 1401 - 8:35   |   کد مطلب: 31371
مدیرعامل شرکت تعاونی پیمان گستر از افتتاح نخستین مرکز باغ یاری استان همدان در روستای جوزان از توابع بخش مرکزی ملایر با هدف کمک به حفظ عنوان ثبت جهانی انگور و ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان بخش کشاورزی و باغداری خبر داد.

اکبر رحیمی مدیرعامل شرکت تعاونی پیمان گستر در حاشیه  افتتاح نخستین مرکز باغ یاری استان همدان اظهار کرد: هدف از ایجاد این مرکز، جذب فارغ التحصیلان کشاورزی است تا بتوانند پس از طی یک دوره آموزشی، به باغداران و کشاورزان کمک کنند.

وی با بیان اینکه گاهی با پشتوانه علمی و صرف مبالغ اندک می‌توان کارهای بزرگی انجام داد، گفت: بیکاری فارغ‌التحصیلان و پایین بودن میزان بهره‌وری در باغات از مهمترین مشکلات موجود در این حوزه است.

رحیمی ادامه داد: با جذب و آموزش فارغ‌التحصیلان کشاورزی قبل از ورود خسارت به باغات، می‌توانیم از میزان خسارات وارده جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه یافته‌های پژوهشی زیادی داریم و می‌توانیم با حضور اساتید، مشکلات باغات را مرتفع کنیم، افزود: درحال حاضر انتقال یافته‌های علمی به باغات برای حل مشکلات، حلقه مفقوده این حوزه است.

مدیرعامل شرکت تعاونی پیمان گستر تصریح کرد: کارشناس مربوطه با ویزیت باغات، مشکلات و تهدیدات احتمالی باغات را رصد کرده و توصیه‌های علمی لازم را عملیاتی می‌کند.

وی کمک به حفظ عنوان ثبت جهانی انگور و آیتم‌های مهم برای جیاس (نظام‌های میراث کشاورزی مهم جهانی) را از مهمترین اهداف راه اندازی مراکز باغ یاری برشمرد و یادآور شد: افزایش بهره‌وری در باغ‌ها و ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان بخش کشاورزی و باغداری از دیگر اهداف مهم راه‌اندازی این مرکز است و تلاش می کنیم این مراکز را در دیگر نقاط شهرستان و استان راه اندازی کنیم./ایسنا

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار