نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. آبان 1401 - 8:19   |   کد مطلب: 31477
مجید فرجی گفت: در راستای طرح “جای درختان شهر را خالی نخواهیم گذاشت” بیش از ۱۲ هزار درخت و درختچه در میادین، بلوارها، معابر و بوستان‌های سطح شهر کاشته می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ مجید فرجی شهردار ملایر با اشاره به اجرای طرح “جای درختان شهر را خالی نخواهیم گذاشت” در ملایر اظهار کرد: ه طرح جای درختان شهر را خالی نخواهیم گذاشت برای سومین سال متوالی با هدف افزایش سرانه فضای سبز، جایگزینی درختان خشک و شکسته شده و رفع کمبودهای فضای سبز شهری با کاشت نهال در بلوارها و بوستان‌های سطح شهر انجام می‌شود.

 
وی با بیان اینکه توسعه و گسترش فضای سبز شهری نقش بسزایی در ارتقای منظر شهری و سلامت شهروندان دارد، گفت: کاهش بارندگی‌ها، وقوع خشکسالی‌های پیاپی و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی از جمله موارد محدود‌کننده گسترش فضای سبز در شهرها محسوب می‌شود.
 
شهردار ملایر بیان کرد:  اجرای این طرح علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز و ارتقاء سطح کیفی و بهبود سیمای بصری فضای سبز شهری موجب کاهش آلودگی هوا و طراوت شهر نیز خواهد شد.
 
وی افزود:  شهرداری ها وظیفه توسعه و گسترش فضاهای سبز شهری را به عهده دارند، اما به منظور توفیق بیشتر در این زمینه، مشارکت و همراهی شهروندان امری ضروری است.
 
 فرجی گفت:  تلاش می‌کنیم با توسعه فعالیت‌ها در زمینه آموزش شهروندی و آگاهی بخشی و توانمند‌سازی شهروندان جهت مشارکت در نگهداری از عرصه‌های سبز شهری، دارایی های سبز شهرمان را حفظ کنیم.
 
وی به کاشت درختان مقاوم به کم آبی و متناسب با شرایط اقلیمی ملایر اشاره کرد و بیان داشت: کاشت نهال در  طرح “جای درختان شهر را خالی نخواهیم گذاشت” از اواسط مهرماه آغاز شده و تا پایان اسفندماه ادامه دارد و بیش از ۱۲ هزار درخت و درختچه در میادین، بلوارها، معابر و بوستان‌های سطح شهر کاشته می‌شود.
 
انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار