نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. آذر 1401 - 8:49   |   کد مطلب: 31512
خالق اولین بریس ایرانی‌ها در جام‌های جهانی
رکورد تاریخی و جهانی طارمی در قطر ثبت شد
تیم ملی ایران در اولین بازی خود در جام جهانی شکستی سنگین را مقابل سه شیرها متحمل شد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ورزش سه؛ در شبی که هیچ کدام از ملی‌پوشان ایران شب خوبی را سپری نکردند و از لحاظ روحی دچار فروپاشی شده بودند، این مهدی طارمی بود که علاوه بر گلزنی چندین بار تلاش کرد تا تیم را به شرایط نرمال برگرداند.

اتخاذ سیستم ۵ دفاعه توسط کی‌روش باعث شده بود تا تنها مهاجم ایران یعنی طارمی نتواند در نیمه نخست توپی را تصاحب کند و عملا او از جریان بازی خارج شده بود. در نیمه دوم اما ورود قلی‌زاده به جای جهانبخش به طارمی هم کمک بیشتری کرد.

طارمی در این بازی موفق شد دو بار دروازه جردن پیکفورد را باز کند و اولین بازیکن ایران در تاریخ جام‌های جهانی لقب بگیرد که موفق شده در یک بازی بریس کند.
رکوردی که البته در سایه نتیجه فاجعه‌بار یوزها مقابل انگلیسی‌ها قرار گرفت و نتوانست طارمی را هم خوشحال کند. طارمی در این بازی بعد از گل اولش، ملی‌پوشان را در میانه زمین جمع کرد و با یک حلقه اتحاد سعی داشت اوضاع را بهبود ببخشد اما چنین نشد.

جالب اینکه گل دوم طارمی در دقیقه 103 دیرترین گل ادوار جام های جهانی در بازی‌های مقدماتی بود. باید دید آیا ایران می‌تواند به کمک بهترین بازیکن خود از این شوک ترسناک در ادامه جام خارج شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار