نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

5. آذر 1401 - 8:25   |   کد مطلب: 31522
امام جمعه ملایر اتفاقات چند ماهه اخیر در کشور را فتنه ارتجاع دانست و گفت: کسی که امروز بخواهد سیاست و سبک زندگی کشور را غربی کند، مرتجع است.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری  در خطبه های نمازجمعه شهر ملایر، اظهار کرد: مقام معظم رهبری تعریفی از مرتجعین داشتند و فرمودند «مرتجع کسی است که در مسائل سیاسی و سبک زندگی رویکرد غربی داشته باشد همانطور که در دوران طاغوت مسائل سیاسی از غرب وارد می شد».

برقراری با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی شکل گرفت تا رویکرد سیاسی و سبک زندگی را از غرب به اسلام برگرداند، مطرح کرد: اغتشاشگران تلاش کردند ایران اسلامی را تقدیم نظام غرب کنند.

وی با بیان اینکه این فتنه، فتنه ارتجاع بود که با هوشیاری مردم خنثی شد، تصریح کرد: دشمنان برای دی ماه هم برنامه ریزی کردند اما همانطور که در این سه ماهه شکست خوردند در فتنه دی ماه هم شکست می خورند.

وی تاکید کرد: برای ناکامی دشمنان و جلوگیری از فتنه ارتجاع، نباید بگذاریم ضدانقلاب از انقلاب اسلامی هویت‌زدایی کند و حقیقت انقلاب را واژگون و غلط نشان دهد.

برقراری با بیان اینکه باید دروغ، فریب و جنگ روانی دشمن را افشا کنیم، مطرح کرد: طی این مدت دنیای غرب نیز از فتنه گران پشتیبانی کرد اما برخورد قضایی، امنیتی و اطلاعاتی با فتنه گران از اقدامات خوبی بود که صورت گرفت.

وی با اشاره به فعالیت دیپلماسی در عرصه بین المللی بیان کرد: اقدام انقلابی در کف خیابان مقابل اغتشاشگران نیز از اقدامات بازدارنده بود.

برقراری با تاکید بر ضرورت تقویت اتحاد و وحدت بین مردم و مسئولان، خاطرنشان کرد: تلاش دشمن این است ما را از یکدیگر جدا کند.

امام جمعه ملایر اظهار کرد: ما بدون مردم هیچ نیستیم پس مسئولان باید بین مردم باشند و مردم نیز راحت به مسئولان دسترسی داشته باشند.

وی با تاکید بر اهمیت سواد رسانه ای و فعالیت عالمانه و کارشناسی شده در محیط سایبری، افزود: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و حوزه های علمیه و وحدت بین شیعه و سنی از دیگر اقدامات بازدارنده است.

امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه اقلیت های دینی در کانادا هیچ آزادی ندارند و حقی برای آن ها قائل نیستند و هیچ خدماتی به محجبه ها داده نمی شود، گفت: همین ها بر علیه نظام اسلامی قطعنامه امضاء می کنند.

برقراری با اشاره به پنجم آذرماه به عنوان روز تشکیل بسیج مستضعفان، مطرح کرد: با آینده نگری امام(ره)، بسیج ۲۰ میلیونی در کشور شکل گرفت که خیر و برکت این تشکل مردمی را همه ملت ایران در جای جای کشور دیدند.

وی با تاکید بر اینکه بهترین تعریف از بسیج تعریف امام(ره) است که فرمود «بسیج لشکر مخلص خدا است»، افزود: بسیج لشکری مسلح، آماده باش، مخلص و بدون ادعا است.

برقراری با بیان اینکه سمت و سوی حرکت بسیج به سمت خدا است، گفت: شهید برآمده از بطن و روحیه بسیجی است و بسیجی برای حاکمیت دین خدا و رفاه و آسایش خلق خدا کار می کند.

امام جمعه ملایر خاطرنشان کرد: امام از صفحه نورانی تاریخ اسلام بهره گیری کرده و بسیج را تشکیل داده است.

وی در بخش دیگری با اشاره به ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار مطرح کرد: پرستاران کشور طی دو سال بیماری کرونا، زینب گونه در میدان ابتلا و آزمایش ثابت قدم بودند و صحنه را خالی نکردند که برگ زرین و افتخاری برای پرستاران است.

برقراری با اشاره به ۱۰ آذرماه به عنوان روز مجلس، گفت:  اینکه نمایندگان مجلس در بعضی اتفاقات از ضعف قانونی سخن می گویند، مجلس باید ضعف قانونی را برطرف کند.

امام جمعه ملایر تاکید کرد: ضعف قانونی سیستم قضایی، بانکی، امور نظامی، انتظامی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را مجلس باید برطرف کند.

وی با بیان اینکه مجلس قانونگذار است، نخستین و مهمترین رسالت نمایندگان را قانونگذاری دانست و خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس باید به صورت پویا و پخته  اقدامات را تسهیل کنند.

امام جمعه ادامه داد: خدمت بزرگ نمایندگان مجلس به مردم و نظام روشن کردن قانون، آسان کردن قانون و تسهیل گری قانون است.

برقراری در بخش دیگری با بیان اینکه بالاترین نشانه تقوا دوری از وسوسه های شیطان است، مطرح کرد: آمریکا نمونه ای از شیطان در روی زمین است که هر کشوری به طرف او کشیده شد، فلج و زمین گیر شد و افغانستان و عراق نمونه ای از این کشورها است و عربستان نیز به سرنوشت این کشورها دچار می شود.

 وی با بیان اینکه هجمه های شیطان به روی خانواده و روابط اجتماعی متمرکز است، گفت: هدف شیطان قطع ارتباط بین اعضای خانواده است.

برقراری خانه و خانواده را عبادتگاه و معبد و محل ریاضت دانست و افزود: نباید بگذاریم شیطان بر این عبادتگاه و نهاد مقدس چیره شود.

وی خانواده را محیط تربیت دانست و ادامه داد: خانواده تنها محیط تربیتی فرزندان نیست بلکه محیطی تربیتی برای زن و مرد است که بتوانند مشکلات اخلاقی یکدیگر را رفع کنند.

امام جمعه ملایر با اشاره به فرمایش امام راحل که فرمود از دامن زن مرد به معراج می رود، گفت: از دامن زن و خانواده خوب است که شهید حججی ها و شهید نظری ها پرورش پیدا می‌کنند.

برقراری با بیان اینکه اگر به آموزه های قرآن برگردیم بسیاری از مشکلات امروز به ویژه در نهاد خانواده حل خواهد شد، تصریح کرد: قرآن درمان همه دردهای ما است و باید در پناه قرآن به آرامش و امنیت برسیم.

وی بیان کرد: تمام تلاش شیطان و غرب این است که ما خانواده را از دست بدهیم پس ضروری است بیش از گذشته به این نهاد توجه شود چرا که اگر خانواده از بین برود همه چیز ما از دست رفته است.

امام جمعه ملایر با تاکید بر اینکه اسلام اجازه نمی دهد دشمن این نهاد مقدس را خراب کند، مطرح کرد: ایادی ابلیس یک زمان با سند ۲۰۳۰ می خواستند نظام خانواده را متلاشی کنند.

برقراری اضافه کرد: آنها می خواستند با این سند خانواده را برای ما معنا کنند و خدا به ما رحم کرد و رهبر معظم انقلاب اجازه ندادند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار