فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

7. آذر 1401 - 8:36   |   کد مطلب: 31538
حماسه هشتم آذرماه ۱۳۷۶ مصادف با ۲۹ نوامبر ۱۹۹۷ میلادی هرگز از اذهان فوتبالدوستان ایرانی پاک نمی شود؛ نبرد تیم ملی کشورمان مقابل استرالیا بازی پلی‌آف آسیا-اقیانوسیه که برزخ ملبورن را تبدیل به بهشت راهیابی به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه کرد.

به گزارش ملایری‌ها؛ دیداری که بازیکنان تیم ملی کشورمان با قانون گل زده بیشتر در خانه حریف توانست به عنوان تیم برنده راهی جام جهانی فرانسه شود.

حماسه ای تاریخی که هرگز از یادها فراموش نخواهد شد، اوج شور و هیجان در پایان دیداری که سبب شد بازیکنان بی اختیار ساندرو پل داور بازی را در آغوش بگیرند و جواد خیابانی با گزارش احساسی و با چاشنی اشک های شوق، روز به یادماندنی را رقم بزند.

اگرچه ملی پوشان کشورمان در همان جام جهانی ۹۸ فرانسه هم با یک برد و ۲ شکست حذف شدند اما با پیروزی برابر آمریکا که سیاسی ترین بازی جام تلقی می شد، حذف شیرین از دور مسابقات داشتند.

دیداری که شاگردان جلال طالبی با گل های حمید استیلی و مهدی مهدوی کیا به پیروزی ارزشمند ۲ بر یک دست یافتند و شاگردان استیوسمسون مغموم این رویداد بزرگ فوتبالی شدند.

حالا با گذشت ۲۵ سال، دقایق پرالتهاب فوتبال کشورمان بازهم به هشتم آذرماه رسیده است و این بار همگان چشم انتظار حماسه تاریخی دیگر از سوی یوزهای ایرانی هستند.

شاگردان کارلوس کی روش سه شنبه هشتم آذرماه جاری باید به مصاف تیم ملی آمریکا بروند و عبور موفقیت آمیز از این دیدار، دومین حماسه تاریخی و ماندگار فوتبال کشورمان را برای صعود رقم خواهد زد.

قطع به یقین شرایط فنی و تاکتیکی تیم تحت اختیار کارلوس کی روش با تیمی که در جام ۹۸ داشتیم، قابل قیاس نیست و ستاره های مهارنشدنی پس از برد غرورانگیز برابر ولز، حالا برای عبور از آمریکا و ثبت نخستین صعود تاریخ فوتبال کشورمان از مرحله مقدماتی جام جهانی بی تابی می کنند.

نگاه میلیون ها ایرانی به ساق های طلایی مردان کی روش در این دیدار خواهد بود تا حماسه تاریخی را رقم بزنند؛ اتفاق خوشایند که این بار می تواند زلزله هشت ریشتری را در شادمانی مردمان کشورمان ایجاد کند.

میثم ناصرنژاد خبرنگار ایرنا همدان

دیدگاه شما

آخرین اخبار