نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

3. بهمن 1401 - 8:35   |   کد مطلب: 31853
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر گفت: عملیات ایست و بازرسی برای جلوگیری از حمل محموله‌های چوب آلات قاچاق و بدون مجوز در مسیر‌های ورودی شهرستان ملایر اجرا شد.

به گزارش ملایری‌ها؛ جواد زنگنه رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر با اشاره به اجرای طرح ایست و بازرسی در راستای جلوگیی از قاچاق چوب در ملایر اظهار کرد: پیرو دستورات اکید فرماندهی یگان حفاظت استان و براساس سیاست‌های ابلاغی سازمان متبوع ضمن اخذ مجوز قانونی از مقام قضایی و با هماهنگی فرماندهی انتظامی شهرستان، ایست و بازرسی یگان حفاظت انجام شد.

وی افزود: روند رو به افزایش تقاضا برای استفاده از مصنوعات چوبی موجب گسترش کارخانجات و کارگاه‌های چوب بری شده و خوراک اصلی این کارخانجات اغلب چوب‌های جنگلی است که این روند موجب رواج قطع درختان و قاچاق چوب شده است.

زنگنه با بیان اینکه اداره منابع طبیعی، سنگر اول مبارزه با قاچاق چوب و جلوگیری از تخریب درختان جنگلی است، تأکید کرد: حفظ و حراست از منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملی نیازمند مشارکت همگانی است.

وی به بازدید از دپو‌های چوب مستقر در سطح شهرستان از طریق پاسگاه ویژه حفاظتی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اشاره کرد و گفت: این پاسگاه به منظور اجرای وظایف ذاتی و سازمانی خود اقدام به بازدید تعدادی از دپو‌های چوب مستقر در سطح شهرستان ملایر کرده است.

 
 

دیدگاه شما

آخرین اخبار