نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

8. بهمن 1401 - 9:18   |   کد مطلب: 31899
امام جمعه ملایر با اشاره به اهانت به قرآن کریم به هر بهانه‌ای اظهار کرد: سیاستمداران غربی وقتی که در رابطه با مشکلات داخلی خودشان به یک بن‌بست می‌رسند و می‌خواهند اذهان عمومی را از درخواست‌های سیاسی و اقتصادی دور کنند، به قرآن و مقدسات مسلمانان توهین می‌کنند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایکنا؛ حجت‌الاسلام محمد علی ارزنده امام جمعه ملایر، امروز جمعه ۷ بهمن‌ماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار کرد: تقوا مسیر سعادت انسان است و هر کس تقوای واقعی داشته باشد به قرب الهی می‌رسد.

وی با اشاره به اهانت به قرآن کریم به هر بهانه‌ای اظهار کرد: سیاستمداران غربی وقتی که در رابطه با مشکلات داخلی خودشان به یک بن‌بست می‌رسند و می‌خواهند اذهان عمومی را از درخواست‌های سیاسی و اقتصادی دور کنند یعنی مسیر اندیشه مردم را به بهانه‌های مختلف به مسیری که خود دوست دارند بکشانند به مقدسات مسلمانان توهین می‌کنند.

امام جمعه ملایر ضمن محکوم کردن حرکت اخیر اسلام ستیزی افراد سوئدی در به آتش کشیدن قرآن کریم، افزود: این چند ماه اخیر به بهانه‌های مختلف در کشورهای مختلف قرآن را آتش می‌زنند یا به مقدسات توهین می‌کنند و کاریکاتور و امثال اینها را انجام می‌دهند و جالب که این اقدامات را آزادی اندیشه می‌دانند اما کشتن سیاه پوست زیر چکامه‌های پلیس و جريان هلوکاست و... آزادی اندیشه نیست. این اقدامات از نظر مسلمانان جهان و ایران اسلامی محکوم است

وی با اشاره به برگزاری اجلاس نماز گفت: این ها اقدامات خوبی است اما نماز با برگزاری اجلاس یا ساختن مسجد و نمازخانه رواج نمی‌یابد.

ارزنده با اشاره به حضور کم رنگ جوانان در نمازهای جمعه و جماعات ابراز کرد: متاسفانه ما نتوانستیم حقیقت نماز را برای نمازگزاران به ویژه نسل جوان بیان کنیم، جوان گمان می‌کند خواندن نماز تکلیف و زحمتی است که به دوش او گذاشته شده است.

امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه امروز نیاز است از حضور پر رنگ جوانان در همه برنامه‌ها به ویژه برنامه‌های مسجدی استفاده شود، افزود: ما از جوان گرایی حرف می‌زنیم اما در عمل اینگونه نیست برخی روحانیون و اعضای هیئت امنای مساجد در این حوزه وظیفه خود را به درستی انجام ندادند.

ارزنده با بیان اینکه امروز همه ارزش‌های اسلامی در کشورهای مختلف زیر پا گذاشته می‌شود، گفت: در کشورهای اسلامی بعضی مسائل نادیده گرفته می‌شود و گاهی سخن یک مسئول بر سخن امام معصوم پیشی می‌گیرد.

امام جمعه ملایر در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام دهه فجر و جشن پیروزی انقلاب اسلامی، یادآورشد: جشن پیروزی انقلاب اسلامی به پایکوبی نیست اگر می‌خواهیم جشن پیروزی انقلاب اسلامی برگزار کنیم باید به دنبال رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم هم باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار