نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. اسفند 1401 - 21:23   |   کد مطلب: 32040
ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، با پیش‌بینی افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصد سفرها در نوروز ۱۴۰۲، دامنه‌دار شدن سفرهای نوروزی تا تعطیلات عید فطر را محتمل دانست و از تدابیری برای برخورد با گران‌فروشان و متخلفان خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایسنا؛ علی‌اصغر شالبافیان ـ معاون گردشگری ـ در پنجاه‌وچهارمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر  که با حضور عزت‌الله ضرغامی ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ و دستگاه‌های عضو این ستاد دوشنبه هشتم اسفندماه برگزار شد، گفت: پیش‌بینی این است که غیر از افزایش حجم سفرها، زمان تعطیلات طولانی‌تر شود و بعد از تعطیلات نوروز نیز حجم‌ انبوهی از سفرها را به مناسبت عید سعید فطر خواهیم داشت.

او با اشاره به این‌که ملاحظاتی متناسب با ماه رمضان تدوین و ابلاغ شده است، افزود: تاکید این است که نشاط اجتماعی همراه با حفظ حرمت ماه مبارک در نظر گرفته شود و مورد توجه دستگاه‌ها قرار گیرد.  

شالبافیان با یادآوری این‌که سامانه ۰۹۶۲۹ برای درج شکایت‌ها مردمی وانعکاس شکایت گردشگران در دسترس خواهد بود، بیام کرد: این امکان اگر در سایر دستگاه‌ها به وجود آید، امکان رسیدگی به شکایات مردمی و و اعتماد به دستگاه‌ها را فراهم می‌کند.

ساعت‌های پرتصادف اعلام شد

سرهنگ سیروس حسن‌زاده ـ معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فراجا ـ نیز گفت: رزمایش طرح ترافیکی ۲۳ اسفندماه انجام و طرح همیاران‌ پلیس نیز با همکاری وزارت آموزش پرورش از ۱۵ اسفندماه آغاز می‌شود.  

او با بیان ‌این‌که ۳۰ درصد تصادف‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ اتفاق می‌افتد، این ساعات را برای سازمان‌های امدادی حائز اهمیت دانست و در ادامه تاکید کرد: استفاده نکردن از خودروها و مینی‌بوس‌های شهری در مسیرهای بین‌شهری و همچنین استفاده از اتوبوس‌های ایمن از سوی راهیان‌نور باید مورد توجه قرار گیرد.

پیش‌بینی رشد ۱۰ تا ۱۵ درصد سفرهای نوروزی

شهریار افندی‌زاده ـ  معاون وزیر راه و شهرسازی ـ نیز در این ستاد گفت: سال گذشته ۶ میلیون نفر از طریق حمل‌ونقل هوایی، ۲ میلیون نفر به صورت حمل‌ونقل جاده‌ای، ۱,۵ میلیون نفر به صورت ریلی و ۲ میلیون نفر نیز از طریق خودروهای شخصی جابه‌جا شدند که امسال نیز پیش‌بینی می‌کنیم ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد داشته باشیم.

او ادامه داد: ۸ هزار کیلومتر از راه‌های پرحادثه شناسایی شده‌اند تا با کمک پلیس و نیروهای امدادی نظارت بیشتری بر این راه‌ها داشته باشیم.  

افندی‌زاده همچنین گفت: از هفته آینده پیش‌فروش بلیت‌های قطار آغاز خواهد شد و برای مسیرهایی مثل مشهد ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش سهمیه بلیت خواهیم داشت. در حوزه حمل و نقل هوایی نیز برای مسیرهایی مثل مشهد درخواست افزایش پروازها را داده‌ایم. سه موج سفر را برای نوروز امسال پیش‌بینی کرده‌ایم و تمام تلاش‌مان را برای ارائه خدمات به گردشگران نوروزی به کار خواهیم گرفت.  

۱۵ هزار تن سیب و پرتقال برای نوروز می‌خواهیم

شاهپور علائی‌مقدم ـ معاون وزیر جهاد کشاورزی ـ نیز گفت: تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان باعث شده تا امسال با حساسیت بیشتری موضوع تامین موادغذایی را پیگیری کنیم و از سه ماه قبل جلسات مختلفی با موضوع تامین مایحتاج مردم برگزار شده و در همین ارتباط قرارگاه‌هایی تشکیل شده است. در این باره برای تامین برخی از مواد غذایی مثل برنج، گوشت، مرغ، روغن، شکر، تخم‌مرغ، خرما، میوه و ... برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای شده و کمبودی در این باره نداریم.

او افزود: در خصوص تامین سیب و پرتقال در نوروز نیز پیش‌بینی ما این است که حدود ۱۵ هزار تن مورد نیاز است و تا کنون ۱۱ هزار تن سیب و پرتقال تامین شده است.

اختیار پلمب داریم، ‌ منتظر گزارش تخلف نمی‌مانیم

احمد اصانلو ـ رییس سازمان تعزیرات حکومتی ـ در ادامه این جلسه ستاد سفر با بیان این‌که این سازمان مرجع رسیدگی به تخلفات است، نه نظارت و کشف تخلفات، اظهار کرد: منتقد این موضوع هستیم که نظارت بر بازار تعیین‌تکلیف شود، در همین راستا و با توجه به شرایط خاص اقتصادی، موضوع نظارت را به‌طور جدی پیگیری می‌کنیم.

او با بیان این‌که براساس طرح‌های ویژه تعزیرات، رؤسای شعب و گشت‌های مشترک بر قیمت‌ها نظارت خواهند کرد، ادامه داد: بر اساس مصوبه سران قوا اختیار پلمب و رسیدگی به تخلفات در محل به تعزیرات حکومتی داده شده و جرائم تشدید شده است.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان این‌که از امروز برای نظارت بر بازار پای کار آمده‌ایم، گفت: منتظر وصول گزارش‌ها نیستیم. بر نرخ قیمت بلیت هواپیما و سایر وسایل نقلیه عمومی و همچنین رعایت نرخ مصوب از سوی هتل‌ها و مراکز اقامتی نظارت کرده و با متخلفان برخورد جدی می‌شود.

علی شریفان ـ دبیر سازمان اورژانس کشور ـ بیشترین مشکل را به فعالیت صنوف و کسبه غیرمجاز مربوط دانست و با اشاره به ۱۰۶۰ بیمارستان و ۱۴۴ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستان در کشور، از آمادگی برای ارائه خدمات در بیمارستان‌ها خبر داد.

او همچنین گفت: با استفاده از ۵۲ بالگرد، ۸۸ اتوبوس آمبولانس و ۵۷۰۰ آمبولانس، در ۳۲۰۰ پایگاه ارائه خدمات به مسافران خواهیم داشت.  

صادق محمودی ـ  رییس جمعیت امداد و نجات ـ نیز گفت: ۱۹ هزار نیروی امدادی داریم که در تمام سال از جمله نوروز به ارائه خدمات امدادی می‌پردازند. در نوروز آمادگی کامل داریم و برنامه‌ریزی‌های خوبی در این باره صورت گرفته است.

او افزود: ۲۱ فروند بالگرد برای پشتیبانی خدمات امدادی در نوروز به کار گرفته خواهد شد.

حجت‌الاسلام سید هاشم حسینی ـ رییس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر ـ نیز گفت: ایجاد نشاط و ارتقاء ایمنی دو هدف ما است که در همین راستا ۲۰۷ پست ثابت ایجاد کردیم که عمدتا در مبادی شهرها و در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرها مستقر می‌شوند.  

مرتضی رمضانی گالشی ـ  معاون گردشگری منطقه آزاد کیش ـ نیز گفت: در همکاری‌های صورت گرفته با سازمان هواپیمایی کشور، تعداد پروازها با رشد حدود ۲۰درصدی از ۶۷ پرواز در سال گذشته به ۷۷ پرواز در نوروز ۱۴۰۲ خواهد رسید. همچنین برنامه‌ریزی خوبی برای سفرهای زمینی و ریلی شکل گرفته و همکاری خوبی با سازمان بنادر و دریانوروردی انجام شده و تعداد ایستگاه‌ها از ۲۰ ایستگاه به ۴۰ ایستگاه افزایش داده شده است و اقامتگاه‌ها و هتل‌ها با قیمت مصوب خدمات‌رسانی خواهند کرد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار