نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. اسفند 1401 - 20:30   |   کد مطلب: 32058
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر گفت: امروز جانبازان و ایثارگران برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید دست به کار شوند و بدانند فرهنگ ایثار و شهادت مربوط به دوران خاصی نیست بلکه تفکر انقلابی و اهداف و آرمان شهدا پرقدرت ادامه دارد.

به گزارش ملایری‌ها؛ ابراهیم مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه شهرستان ملایر ۱۱۰۰ نفر شهید و ۲۱۰۰ نفر جانباز تقدیم انقلاب کرده است، افزود: به مناسبت اعیاد شعبانیه و روز ملی شهدا برنامه های متنوع فرهنگی و معنوی در سطح شهرستان اجرا شده و در دست اقدام است.

وی به غبارروبی مزار جانبازان شهید و متوفی، شرکت دسته جمعی جانبازان در نمازجمعه، دیدار جانبازان ۷۰ درصد با امام جمعه ملایر، برگزاری مراسم و روز جانباز با حضور جانبازان و مسئولان، تجلیل ادارات و ارگان ها از جانبازان شاغل بازنشسته اداره متبوع، دیدار و تجلیل از خانواده جانبازان شهید و آسمانی و برگزاری مسابقات ورزشی با نام جانبازان در هفته جاری اشاره کرد.

مرادی در ادامه در مورد اهداف و وظایف بنیاد شهید اظهار کرد: امام خمینی(ره) در فرمان تأسیس بنیاد شهید بر این امر تأکید کردند که نهضت اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی مرهون فداکاری قشرهای مختلف ملت است و باید در صف اول، شهدای انقلاب و کسانی که در این راه معلول و آسیب‌دیده شده‌اند را در نظر داشت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر خاطرنشان کرد: در همین راستا باید نسبت به خاندان شهدا و جانبازان و ایثارگران در این راه چه در حال انقلاب و چه قبل و بعد آن به نحو احسن و با مراعات احترام آنها رسیدگی کامل بشود.

وی تصریح کرد: امروز جانبازان و ایثارگران برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید دست به کار شوند و بدانند فرهنگ ایثار و شهادت مربوط به دوران خاصی نیست بلکه تفکر انقلابی و اهداف و آرمان شهدا پرقدرت ادامه دارد.

مرادی گفت: احیاء، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی، زنده نگهداشتن یاد شهیدان و حفظ آثار آنها،‌ تجلیل و تکریم از خانواده‌های معظم شهیدان، جدیت در امور فرهنگی خانوداه‌های شاهد،‌ خوداتکایی و قانونمند کردن ارائه خدمات به آنها و بسیج امکانات نظام به منظور گسترش فرهنگ شهادت و شهادت‌طلبی از مهمترین محورهای فعالیت‌های این نهاد انقلابی است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر اضافه کرد: با توجه به ماهیت، وظایف و کارکردهای بنیاد شهید، حضرت امام راحل(ره) این بنیاد را از همه بنیادها افضل و خدمت در این بنیاد را بهترین خدمت‌ها برشمردند.

وی بر لزوم حفظ و ترویج فرهنگ شهادت در جامعه تأکید کرد و گفت: زنده نگهداشتن یاد و نام شهیدان انقلاب اسلامی و حفظ آثار آنها، تجلیل، تکریم، صیانت و حمایت از خانواده‌های معظم شاهد، تلاش برای استفاده از امکانات عمومی جامعه برای رشد و اعتلای مادی و معنوی خانواده‌های‌ معظم شاهد، تأمین نیازهای فرهنگی، اقتصادی، بهداشتی و درمانی، خدماتی و تبلیغاتی خانواده شهدا و جانبازان انقلاب در اولویت کاری ما قرار دارد.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار