نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. اسفند 1401 - 20:32   |   کد مطلب: 32060
مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر ضمن اعلام برنامه‌های اعیاد شعبان در این شهرستان گفت: بیش از ۱۲۰ برنامه در ایام شعبانیه و نیمه شعبان برگزار می‌شود که بزرگ‌ترین و محوری‌ترین این برنامه‌ها مهمانی سه کیلومتری در شهر ملایر است.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت‌الاسلام روح‌الله نجفی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر در گفت‌‍وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: نیمه شعبان فرصتی برای معرفی فلسفه وجودی انسان و بحث انتظار، ثمرات حضور ولی در جامعه اسلامی و فلسفه خدمت ولایت برکات وجود امام زمان(عج) به نسل جوان است.

وی با بیان اینکه ماه شعبان یک فرصت برای جهاد تبیین است و باید جهاد تبیین در مورد حضور حضرت داشته باشیم، گفت: بیش از ۱۲۰ برنامه در شهرستان ملایر در ایام شعبانیه و نیمه شعبان برگزار می‌شود که بزرگ‌ترین و محوری‌ترین این برنامه‌ها مهمانی سه کیلومتری در شهر ملایر است. جزئیات برنامه در اطلاعیه و خبرهای بعدی به سمع و نظر مردم ملایر خواهد رسید.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر از برپایی ایستگاه «منتظران ظهور» در بوستان چمران ملایر خبر داد و افزود: این ایستگاه با ۱۴ غرفه از جمله غرفه حجاب و عفاف، پذیرایی، کودکان، برنامه‌های فرهنگی، خدمات‌رسانی، پاسخ به شبهات، مشاوره و... به همت ادارات فرهنگی، گروه‌های جهادی و مردمی، فعالان عرصه مهدویت در یک روز قبل از نیمه شعبان و در روز نیمه شعبان فعال خواهد شد.

وی نورافشانی در سطح شهرستان در شب نیمه شعبان، برگزاری جشن در مساجد، هیئت‌ها، تکایا و حسینیه‌ها و مولودی‌خوانی در منازل را از دیگر برنامه‌های ماه شعبان در ملایر دانست و گفت: مراسم احیای شب نیمه شعبان در مهدیه ملایر به‌صورت خانوادگی با حضور اقشار مختلف به همت فعالان مهدویت و هیئت‌امنای مسجد برنامه‌ریزی شده است.

نجفی همچنین بیان شبهات و پاسخ به سؤالات در حوزه مهدویت از سوی ائمه جماعت مساجد را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و افزود: نشست‌های مهدویت در مراکز فرهنگی و مساجد برگزار می‌شود.

وی اجرای پویش کیک‌پزی با حضور خانواده‌ها به نیت سلامتی و تولد امام زمان(عج) را از دیگر برنامه‌ها دانست و بیان کرد: فضاسازی سطح شهر، نصب پرچم در سر درب مغازه‌ها و منازل و وسایل نقلیه از دیگر برنامه‌ها در این ایام است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر راه‌اندازی کاروان ظهور در نیمه شعبان با حضور مردم و با استفاده از وسایل نقلیه با پرچم یا مهدی در سطح شهر را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: همچنین اجرای پویش نذر قربانی به نیت سلامتی امام زمان(عج) در مساجد را با همت ائمه جماعت، گروه‌های جهادی و هیئت امنای مساجد در نیمه شعبان خواهیم داشت.

وی بیان کرد: اجرای طرح ۳۱۳ با عنوان شام نیمه شعبان و توزیع شام بین خانواده‌های نیازمند توسط هیئت عاشقان، پذیرایی از نمازگزاران در روز جمعه در مسجد جامع و اجرای برنامه‌های جشن و شادی قبل از برگزاری نماز جمعه، توزیع نذورات در بین خانواده‌های نیازمند توسط گروه‌های جهادی و مردم در شب نیمه شعبان و هیئت‌های مذهبی و برگزاری جشن‌های مختلف در مؤسسات قرآنی، خانه‌های قرآن شهری و روستایی، محافل قرآنی و... نیز از دیگر برنامه‌های شعبانیه در این شهرستان است.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار