نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. اسفند 1401 - 20:45   |   کد مطلب: 32062
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: به طور میانگین ۵۱ و نیم درصد از بودجه امسال این شهرستان از تمامی ردیف‌ها اختصاص یافت که این میزان نسبت به سال‌های گذشته قابل توجه و از رشد خوبی برخوردار است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا؛  «سلمان اسماعیلی» روز چهارشنبه در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ملایر اظهار داشت: به طور قطع میزان جذب اعتبارات در این شهرستان با توجه به همت و تلاش دولت به بالای ۸۰ درصد خواهد رسید.

وی افزود: در بودجه سال گذشته حتی تا ماه‌های پنجم و ششم امسال نیز برای برخی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان اختصاص داشتیم که میانگین تخصیص در استان و شهرستان ملایر در سال گذشته ۵۳ درصد بود که عموما اوراق ۲ و سه ساله بود.

فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: در حالی‌که امسال با توجه به اینکه در ماه پایانی سال هستیم و هنوز سال تمام نشده، میانگین اختصاص این شهرستان ۵۱.۵ درصد و میانگین تخصیص استان همدان از تمامی ردیف‌ها ۵۶ درصد است که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ از رشد خوبی در تخصیص اعتبارات آن هم به صورت نقد برخوردار هستیم.

اسماعیلی ادامه داد: بنابر اعلام سازمان مدیریت و برنامه و بودجه و سخنان رئیس جمهور، تاکنون کسری بودجه نداشتیم و تا پایان سال نیز کسری بودجه نخواهیم داشت که باید مدیران دستگاه‌های اجرایی و مردم این موضوع مهم را بدانند.

به گفته وی، با وجود تحریم‌ها و کارشکنی‌های دشمنان علیه دولت و نظام، با تلاش و همت جهادی دولت سیزدهم اعتبارات با روند خوبی در حال اختصاص است.

معاون استاندار همدان تاکید کرد: دشمنان با اعمال تحریم‌ها، تهدیدها و جریان منافقان علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران با ایجاد آشوب‌ها و اغتشاشات در تلاش برای ضربه زدن به دولت و نظام بودند، اما موفق نبودند و دولت ذره‌ای از تلاش و کوشش خود برای خدمت به مردم و کشور کوتاهی نکرد.

اسماعیلی همچنین میزان تخصیص‌ اعتبارات این شهرستان را نسبت به سال‌های گذشته خوب ارزیابی کرد و گفت: در نگاه کلی نسبت به سایر شهرستان‌ها و دستگاه‌های اجرایی سهم این شهرستان خوب است.

۵۱ درصد از بودجه شهرستان ملایر اختصاص یافت

وی درباره اختلافات عمده اعتباری در برخی دستگاه‌های اجرایی نسبت به میانگین تخصیص استانی، تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید اجازه دهند اختلاف زیادی در تخصیص اعتبارات نسبت به میانگین استانی و شهرستانی ایجاد شود، این مطالبه جدی ما است.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه سهم هر دستگاه اجرایی از ردیف‌های اعتباری باید مشخص و اختلاف به وجود آمده در میزان تخصیص اعتبارات باید توسط مدیران مورد پیگیری و مطالبه قرار گیرد، یادآور شد: اجازه نمی‌دهیم حتی یک ریال از اعتبارات ملی این شهرستان برای جای دیگری هزینه شود.

اسماعیلی گفت: ملایر ریال به ریال اعتبارات ملی و سفر رئیس جمهور را پروژه به پروژه مشخص کرده و میزان تخصیص اعتبارات و پیشرفت فیزیکی آنها نیز مشخص است.

به گفته وی؛ چهار هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب ملی و استانی و حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفر رئیس جمهور به این شهرستان است و در مجموع ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار دستگاه‌های اجرایی این شهرستان پروژه دارند که در طول تاریخ ملایر بی‌سابقه است.

آمادگی صد درصدی مدیران برای ایام نوروز

فرماندار ویژه ملایر بر لزوم پیگیری مدیران دستگاه‌های اجرایی برای جذب اعتبارات تاکید کرد و افزود: هر کدام از مدیران ادارات ما باید دیده‌بان اعتبارات دستگاهی و پروژه‌های مرتبط خود باشند.

اسماعیلی همچنین اظهار داشت: امسال با توجه به همت دولت در مهار همه‌گیری کرونا، پیش‌بینی می‌شود سفرهای نوروزی از ۲۴ و ۲۵ اسفند آغاز شود و مدیران دستگاه‌های اجرایی به ویژه خدمات‌رسان و امدادی وظایف مهمی دارند و باید آمادگی لازم را برای سفرهای نورزوی داشته باشند.

وی تاکید کرد: تا حد امکان مدیران آمادگی صد درصدی را در ایام نوروز همچون اسکان مسافران، زیباسازی، تعریف برنامه‌های شاد و مفرح، آماده‌سازی مقاصد گردشگری، امنیتی و انتظامی و مدیریت سوخت و درمانی داشته باشند تا یک نوروز خوب، شاد، مفرج و امیدآفرین را برای مردم رقم بزنیم.

معاون استاندار همدان با اشاره به همزمانی ایام نوروز با ماه مبارک رمضان و آمادگی مدیران برای این ایام، بیان کرد: در چند روز آینده باید نمایشگاه و فروشگاه بزرگی برای توزیع اقلام و کالاهای اساسی مردم با قیمت‌های متعادل برای مردم دایر شود.

اسماعیلی ادامه داد: دولت امسال بنای مدیریت میوه شب عید را ندارد، اما حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد میوه شب عید توسط شرکت‌های تعاونی روستایی وزارت جهاد کشاورزی و استان خریداری و انبار شده و به مرور برای تنظیم بازار در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان همدان

دبیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ملایر نیز گفت: میانگین تخصیص اعتبارات استان همدان ۵۶ درصد و میانگین تخصیص اعتبارات شهرستان ملایر ۵۱.۵ درصد است که نسبت به میانگین استان ۴.۵ درصد عقب‌تر هستیم.

«ایرج کریمی» خواستار پیگیری مدیران دستگاه‌هایی که درصد جذب آنها از میانگین استانی پایین‌تر است، شد و افزود: اختصاص اعتبارات به صورت نقد بوده و قرار است به سقف بالاتری از این میزان برسیم.

وی یادآور شد: از حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب شده در سفر استانی رئیس جمهور به استان همدان، تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن به صورت نقد تخصیص یافته است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار