نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. اسفند 1401 - 20:46   |   کد مطلب: 32063
کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: با توجه به تغییرات آب و هوایی، سرعت وزش باد در بیشتر نقاط استان افزایش می‌یابد به نحوی که سرعت لحظه ای باد عصر جمعه در برخی از نقاط به ۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

به گزارش ملایری‌ها؛ محمدحسن باقری شکیب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و افزایش غبار محلی پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه روند افزایشی دمای هوای همدان ادامه دارد، اظهار داشت: شرایط جوی استان همدان در روزهای آینده پایدار است و بر همین اساس و به دلیل افزایش سرعت وزش باد، احتمال تشکیل غبار محلی در ساعت های بعد از ظهر در برخی نقاط استان وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه دمای هوای استان در روزهای آتی تغییرات محسوسی ندارد، گفت: طی پنج روز آینده آسمان استان صاف است و به دلیل افزایش رطوبت هوا، تکه های ابر آسمان استان را فرا می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اسدآباد با ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر و بهار و فامنین با چهار درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

باقری شکیب افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر و سه درجه سانتیگراد زیر صفر ثبت شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار