نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. اسفند 1401 - 20:48   |   کد مطلب: 32064
استاندار همدان گفت: سهمیه آرد نانوائی ها در عید ۱۴۰۲ برای پذیرایی از مسافران و میهمانان نورزی افزایش یابد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا؛ علیرضا قاسمی فرزاد روز سه شنبه در جلسه شورای آرد و نان استان با اشاره به اینکه مساله نان حاکمیتی است، افزود: کنترل و نظارت بر نانوائیها به جهت حفظ سلامتی مردم ضرورت دارد.

وی تاکید کرد: نانوائی ها در صورتی که درخواست داشته باشند می توانند بدون تعطیلات و در تمام روزهای هفته در خدمت شهروندان باشند.

استاندار همدان تاکید کرد: جوهر قند و جوش شیرین نباید در نانوائیها استفاده شود و با نانوائیهایی که از این مواد استفاده کنند، باید برخورد شود.

وی با اشاره به ضرورت آموزش در نحوه فراوری خمیر برای نانوائیی ها گفت: نانوائیهایی که کیفیت پخت نامناسب دارند ، سهمیه آرد آنها باید کاهش یابد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه سهمیه کارخانجات آردی که تولید آنها فاقد کیفیت است، باید کاهش یافته یا قطع شود، افزود: افزایش ۳۰ درصدی یارانه نانوایی های کمک دولت برای متناسب نگهداشتن قیمت و همچنین کیفیت نان است.

وی بر نظارت دقیق دانشگاه علوم پزشکی بر عملکرد نانوائیها و کنترل بهداشت و سلامت کارگران نانوایی و همچنین پخت مناسب نان تاکید کرد

در این جلسه همچنین حمید رضا باب الحوائجی کارشناس دانشگاه علوم پزشکی گفت: ۱۳ هزار بازدید از نانوائیهای استان در سالجاری داشته ایم بطوریکه این بازدید ماهانه پوشش ۷۰ درصدی داشته است.

وی تعداد نانوائیهای استان را یک هزار و ۸۹۵ مورد دانست و افزود: در برخی نانوائیها مصرف جوهر قند و استفاده نمک مشاهده شده است.

کارشناس دانشگاه علوم پزشکی مصرف جوش شیرین در نانوائیها بجز بربری فروشی ها را در حد صفر عنوان کرد.

وی افزود: با بالارفتن کیفیت آرد مصرفی در نانوائیها، شاهدکاهش مصرف نمک در این واحدها هستیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار