نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. اسفند 1401 - 22:21   |   کد مطلب: 32093
رئیس سازمان نوسازی و تجهیزات مدارس کشور، گفت: با توجه به افزایش مهاجرت‌ها از افغانستان و سایر کشورها به ایران نیاز است هفت هزار کلاس درس برای مهاجران ساخته شود، در این خصوص با کمبود فضای اموزشی مواجه هستیم.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایسنا ،حمیدرضا خان محمدی امروز در آئین بهره برداری از دو هزارمین مدرسه بنیاد برکت در شهرستان ساری، با بیان اینکه ۳۶ هزار شهید دانش آموز و پنج هزار شهید معلم تقدیم انقلاب اسلامی شد، اظهار کرد: مدرسه مهم‌ترین محل و  فضای رشد محله، روستا یا شهر است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به مناطق محروم و مدارس، گفت: به برکت پشتکار ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل امروز دو هزارمین مدرسه افتتاح شد که نشان از توجه مجموعه منتسب به رهبری به امر مدرسه سازی دارد.

وی با بیان اینکه این پروژه یک کار مشارکتی بین بنیاد برکت و سازمان نوسازی است، افزود: سند تحول بنیادین یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که ایشان در جلسه چندی قبل از روند اجرایی شدن آن گله‌مند بودند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اتفاقات اخیر و حمله به فضاهای آموزشی کشور، تصریح کرد: هر قدر به مدرسه توجه بیشتری صورت گیرد آن مکان می‌تواند محلی برای پیشرفت دانایی باشد.

خان محمدی ادامه داد: در سند تحول که راهبردی‌ترین سند در آموزش است به مدارس چند ساحتی اشاره شده است که یک نمونه از آن در مرحله افتتاح قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: اعتقاد بر این است نسل بعدی مدرسه کانون تربیت و پیشرفت آن محله است و همه ابعاد یک محله را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

این مسئول یادآور شد: به برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بنیاد برکت، دو هزار مدرسه را در کشور ساخته است.

خان محمدی با بیان اینکه با توجه به‌ مهاجرت‌هایی که در حاشیه شهرها اتفاق افتاده است متاسفانه محلات فقیر نشینی زیادی ایجاد شد، گفت: این مکان آموزشی ظرفیت ۶ مدرسه را در خود جای داده است یعنی همه این مدرسه در اختیار یک مجموعه خواهد بود و از لحاظ نیروی انسانی صرفه جویی می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار