نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

14. اسفند 1401 - 1:40   |   کد مطلب: 32105
پس از امضای تفاهمنامه همکاری بین وزرای «فرهنگ و ارشاد اسلامی» و «آموزش و پرورش»، یوسف نوری و محمدمهدی اسماعیلی در جمع خبرنگاران حاضر شدند و به پرسش هایی درباره ماجرای مسمومیت های سریالی دانش آموزان و برگزاری کنسرت ها در ماه رمضان پاسخ دادند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایسنا ،  آیین امضای تفاهمنامه همکاری بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش عصر شنبه ـ ۱۳ اسفند ماه ـ برگزار شد و دو وزیر حاضر در این مراسم، در پایان، به پرسش های خبرنگاران پاسخ گفتند.

 

یکی از سوالاتی که از نوری پرسیده شد، به بحث ماجرای مسمومیت های سریالی دانش آموزان در مدارس برمی‌گشت که او توضیح داد: من دغدغه اولیا را درک می‌کنم. به هر حال این فرزندان حاصل عمر آنها هستند و ما هم واقعا از این اتفاقات ناراحت هستیم. رسانه‌های بیرونی خیلی به این موضوع شتاب دادند و آن را برجسته کردند. امروز بیشتر وقت خود را حتی در حضور سران سه قوه به این موضوع پرداختیم و اکنون با محوریت وزارت کشور موضوع به جد پیگیری می‌شود تا معلم‌های عزیز، دانش آموزان و به ویژه اولیا از این نگرانی دربیایند.

 

او همچنین درباره حل مشکلات نحوه استخدام معلم ها در هنرستان‌ها بیان کرد: فعلا در این حوزه فراخوان‌های استخدام را در حوزه آموزش ابتدایی و دانش آموزان استثنایی داریم و در مراحل بعدی بر اساس نیازهایی که داریم فراخوان صادر می‌کنیم که متقاضیان می‌توانند در آزمون‌های تخصصی شرکت کنند.

همچنین این مسئله مطرح شد که پیشتر طرحی عنوان شده بود که براساس اساس آن قهرمانان ورزشی به عنوان معلم ورزشی استخدام می‌شوند، اکنون آیا در بخش هنری هم می‌توان نمونه این موارد را داشت؟ که وزیر آموزش و پرورش پاسخ داد: طرحی برای دانش آموزان سرآمد برتر تصویب شد که بدون تشکیلات کنکور می‌توانند به دانشگاه فرهنگیان ورود پیدا کنند. همچنین در حال انجام دادن کارهای قهرمانان ملی هستیم که فعلا به دلیل استقبالشان، آنها در اولویت قرار گرفته‌اند. ان شاءالله بتوانیم از هنرمندان نیز همین استفاده را داشته باشیم.

برنامه های وزارت ارشاد برای ماه رمضان

همچنین اسماعیلی درباره طرح «هر دانش‌آموز یک هنر» گفت: می‌خواهیم که همه دانش‌آموزانِ ما در کنار آموزش‌های رسمی و متداولی که دارند حداقل آراسته باشند به یک هنر؛ چون هنر نزد ایرانیان است و بس. ان شاءالله این ایده را عملیاتی می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال ایسنا درباره برنامه‌هایشان برای ماه رمضان به خصوص کنسرت‌ها گفت: در ماه مبارک رمضان که امسال در نوروز است، مهمترین فعالیت ما در حوزه نمایشگاه جامع قرآن است که امسال تقریبا ۵۰ درصد هم گسترش پیدا کرده است. در آنجا انواع فعالیت‌های هنری را هم پیش‌بینی کرده‌ایم که ان شاءالله در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت. تلاش می‌کنیم که در اکثر استان‌ها همزمان با تهران، نمایشگاه استانی قرآن هم برگزار شود. کنسرت‌ها هم طبق معمول تا ۱۷ رمضان اجرا می‌شوند.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار