نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. اسفند 1401 - 8:32   |   کد مطلب: 32113
فرمانده انتظامی شهرستان ملایر با تأکید بر اینکه ایجاد مزاحمت و یا وحشت در مردم با انفجار مواد محترقه جرم محسوب می شود، گفت: احترام به حقوق همنوعان همواره امنیت آفرین است.

به گزارش ملایری‌ها، احمد ساکی افزود: شادی حق مسلم و عمومی مردم است اما این شادی نباید توأم با تعدی به حقوق دیگران و اخلال در نظم عمومی و آتش سوزی و تخریب و یا خدای ناکرده مصدوم و مجروح شدن خود و سایر افراد جامعه باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، این مقام مسئول اظهار کرد: در این روزها عده ای افراد سودجو و فرصت طلب در راستای تحصیل درآمد و سود هنگفت نامشروع اقدام به تهیه، توزیع و خرید و فروش مواد محترقه و منفجره دست ساز و خطرناک در بین جوانان کرده و می کنند.

وی ادامه داد: این افراد متخلف و سودجو، از این طریق مبالغ هنگفتی به جیب می زنند و متأسفانه برخی از جوانان بر اثر ندانم کاری و غرور جوانی و به بهانه شادی کردن، اقدام به خرید و استفاده از این مواد می کنند و چه بسا در بیشتر موارد با حوادث تلخ و ناگواری مواجه می شوند و شادی این روزها را در کام خود و خانواده و سایر شهروندان به تلخی مبدل می سازند.

فرمانده انتظامی ملایر به والدین توصیه کرد: در آستانه فرارسیدن سال نو، در کنار خانواده بوده و از فرزندان مراقبت کنند همچنین از قرار دادن ترقه، وسایل آتش بازی، ظرف خالی حشره کش ها، کپسول های کوچک گاز، قطعات ایرانیت و ... در آتش به منظور ایجاد صدا و انفجار خودداری کنند.

ساکی با تأکید بر اینکه ایجاد مزاحمت و یا وحشت در مردم با انفجار مواد محترقه جرم محسوب می شود، گفت: احترام به حقوق همنوعان همواره امنیت آفرین است بنابراین خانواده ها رفتارهای پرخطر را تفریح به شمار نیاورند.

وی افزود: در ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی ذکر شده است هر کس با هیاهو و جنجال و حرکات غیرمتعارف یا با تعرض به افراد، مخل نظم و آسایش و آرامش عمومی شود، یا مردم را از کسب و کار باز دارد به حبس از سه ماه تا یک سال و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می شود.

فرمانده انتظامی ملایر تصریح کرد: چهارشنبه آخر سال را بدون حادثه سپری کرده و دست در دست همدیگر به استقبال بهار برویم و در صورت اطلاع از مکان های خرید و فروش مواد محترقه و منفجره و یا انبار آن مراتب را بدون فوت وقت از طریق تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذاریم.

ساکی به اشاره به شعار "نوروزی متفاوت، با پلیس مقتدر و حرفه ای"، گفت: خطر، تنها در آتش و سوختن محدود نمی‌شود و افراد باید به عواقب و پیامدهای صدای ناهنجار ناشی از مواد محترقه نیز بیندیشند چراکه صداهای ناهنجار ناشی از مواد محترقه آسیب های غیرقابل جبران به کودکان، بیماران و افراد سالمند وارد می کند.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار