نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. اسفند 1401 - 8:43   |   کد مطلب: 32120
مدیر بنیاد شهید ملایر خبر داد؛
برگزاری 80 یادواره شهدا از ابتدای امسال در ملایر
مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ملایر گفت: در راستای تکریم و تجلیل از جایگاه شهدا و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انجام فعالیت‌های فرهنگی، امسال بیش از ۸۰ یادواره شهدا و ۹۰۰ مورد بازدید و سرکشی از خانواده‌های معظم آنان انجام شد.

به گزارش ملایری‌ها، محمدابراهیم مرادی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردمی بودن یادواره‌های شهدا مورد تاکید و از اولویت‌های ما بود و بازدید و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران با مشارکت دستگاه‌های اجرایی این شهرستان انجام شد.

وی با تبریک فرا رسیدن سالروز تاسیس بنیاد شهید در ۲۲ اسفند ۱۳۵۸ به دستور امام راحل و روز بزرگداشت شهدا، هدف از تشکیل این نهاد انقلابی را حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رسیدگی به امور ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان عنوان کرد.

مرادی بیان کرد: سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در طول سال انجام می‌شود، اما با توجه به سه مناسبت ملی در ۲۶ مردادماه، سالروز ورود آزادگان به کشور، چهارم شعبان روز جانباز و ۲۲ اسفندماه روز بزرگداشت شهدا این سرکشی‌ها به‌صورت ویژه و مناسبتی انجام می‌شود.

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر با بیان اینکه این نهاد افضل نهادها است، چون شهید افضل است، افزود: سال ۱۳۸۳ روز ۲۲ اسفندماه توسط شورای هالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان روز بزرگداشت شهدا در تقویم رسمی کشور نامگذاری شد.

مرادی ملایر را یکی از شهرستان‌های پیشرو در حوزه جهاد و شهادت دانست و ادامه داد: این شهرستان یک‌هزار و ۱۰۰ شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و تنها شهرستانی است که ۹ شهید خلبان دارد.

وی افزود: از این تعداد ۳۵۴ شهید سپاه و بسیج، ۲۸۵ شهید ارتش، ۲۷ شهید روحانی، ۱۶ شهید خردسال زیر ۱۰ سال، ۱۲ شهید انقلاب، ۴۰ شهید زن، ۲۲ شهید اصناف، ۳۵ شهید سادات، ۷۰ شهید کارمند، ۸۶ شهید جاویدالاثر، ۳۷ شهید فرهنگی، ۳۷ شهید ورزشکار، ۶۰ شهید نیروی انتظامی، ۹۴ شهید دانش‌آموز و سه شهید مدافع حرم است.

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر با بیان اینکه در اتفاقات اخیر نیز شهید «علی نظری» در راه دفاع از امنیت جان خود را فدا کرد، گفت: این شهرستان ۲ هزار و ۱۰۰ جانباز از پنج درصد تا ۷۰ درصد و ۱۱۹ آزاده سرافراز دارد.

کاشت هشت هزار اصله نهال، به یاد هشت هزار شهید استان همدان

مرادی همچنین به اجرای برنامه‌های فرهنگی، اردویی، قرآنی و ورزشی در طول سال در راستای تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران اشاره و غبارروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهدا با حضور مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا در گلزار عاشورا، فضاسازی سطح شهرستان و سخنرانی یکی از پدران شهدا قبل از خطبه‌های نماز جمعه را از جمله برنامه‌های هفته بزرگداشت شهدا عنوان کرد.

وی یادآور شد: همزمان با هفته بزرگداشت شهدا یک‌هزار و ۱۰۰ اصله نهال به نام شهدای ملایر کاشته شد و ضمن دلجویی و سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مسابقات فرهنگی، ورزشی و همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی ایثارگران ملایر از میدان دکتر بابک تا المان شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی ملایر برگزار شد.

مرادی همچنین از دیگر برنامه‌های این هفته به دیدار کارکنان بنیاد شهید با امام جمعه ملایر، تجلیل از مادر شهید «احمدرضا احدی»، برگزاری برنامه‌ای با عنوان جشن «علی‌اکبرهای زمان، منتظران ظهور» و کاشت هشت هزار نهال به یاد هشت هزار شهید والامقام استان همدان در پارک جنگلی ازندریان با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم اشاره کرد.

منبع: ایرنا

دیدگاه شما

آخرین اخبار