نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

5. فروردين 1402 - 9:40   |   کد مطلب: 32128
امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در لحظه سال تحویل جدید شعار سال را مهار تورم و رشد تولید عنوان کردند، گفت: طی سال‌های اخیر تاکید رهبری و شعارهای سالهای گذشته در زمینه مسائل اقتصادی بوده چراکه اساسی‌ترین مشکل نظام ما مشکل اقتصادی است.

به گزارش ملایری‌ها، حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده، امام جمعه ملایر امروز چهارم فروردین ماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: ماه رمضان ماه نزول قرآن و ماه سخن گفتن خدا با بشر است، سخن گفتن با خدا یک طرفه نیست و طرف مقابل نیز باید با خدا سخن بگوید.
وی با بیان اینکه رمضان ماه استغفار است، گفت : خداوند در ماه رمضان از سخن گفتن با بنده لذت می‌برد و صحبت کردن با خدا چهار مرحله دارد که شامل آراستگی ظاهر، درون را اصلاح کردن،روح را با کمالات آراستن و مقام فنای فی الله است.
وی با اشاره به اینکه رمضان ماه بخشش بندگان خدا از آتش جهنم است، افزود: خداوند در هر شبانه روز میلیون‌ها انسان را هنگام افطار از آتش نجات می‌دهد و خوشا به حال کسانی که از لحظه به لحظه این ماه استفاده کنند.
خطیب جمعه ملایر در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک سال نو و بهار قرآن افزود: بهار طبیعت زمانی است که پایان زمستان است و بهار طبیعت خداوند به ما و شما عنایت کرد یک بار دیگر وارد بهار طبیعت شدیم و امیدواریم این سال پر از خیر و برکت برای ما و همه مردم جهان باشد و بهار واقعی و بهار معنوی ما به ظهور منجی عالم بشریت محقق می‌شود.
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در لحظه سال تحویل جدید شعار سال را مهار تورم و رشد تولید عنوان کردند، گفت: طی سال‌های اخیر تاکید رهبری و شعارهای سالهای گذشته در زمینه مسائل اقتصادی بوده است چراکه اساسی‌ترین مشکل نظام ما مشکل اقتصادی است.
ارزنده با بیان اینکه امروز در کشور در بسیاری از حوزه‌ها از جمله حوزه سیاسی در جایگاهی قرار داریم که وقتی دشمنان ما می‌خواهند در جایی صحبتی داشته باشند چند دقیقه از سخنان خود را درباره نظام جمهوری اسلامی اختصاص می‌دهند و این نشان از اقتدار ما در عرصه سیاسی و جهانی است.
وی با بیان اینکه بدون تعارف در درون مملکت خودمان از نظر اقتصادی مشکل داریم، گفت: سالیان سال شعار اقتصادی آغازین بخش سال شده اما بسیاری از مسئولین متاسفانه آن وظیفه‌ای که در تحقق بخشیدن شعار سال بوده انجام نداده اند .
خطیب جمعه ملایر با بیان اینکه بدون شک مشکل اقتصادی ما به مهار تورم و رشد تولید برمی‌گردد، گفت: این دو باید موانع و مشکلاتشان حل شود تا بتوانیم به شکوفایی اقتصادی برسیم
وی خطاب به مسئولان نظام گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران و حمایت از تولید نیاز است و متاسفانه طی سال‌های گذشته موانع و مشکلاتی بر سر راه سرمایه گذاران قرار دادند که بسیاری از آنها کار و تولید را رها کرده و رفته‌اند.
ارزنده افزود: در این دولت که مردمی است مردم انتظار دارند و انتظار آنها نیز به حق است و مسئولین باید کوشش کنند کسانی که می‌خواهند سرمایه گذاری کنند کارشان و زودتر انجام شود نه اینکه پنج تا ۱۰ سال طول بکشد تا یک موافقت اصولی صورت گیرد و تولید کننده را دلسرد کند.وی با بیان اینکه باید تسهیلات ارزی به تولید کنندگان پرداخت شود، گفت: همچنین باید معافیتهای منضبطی داده شود که با تولید متوازن باشد نه مالیاتهایی که کمر شکن باشد و تولید را مختل کند.
امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه رهبری دهه نود را دهه خوبی برای حوزه اقتصاد ندانستند، گفت: متاسفانه با این موانعی که در دهه نود داشتیم بسیاری از واحدها تعطیل شد که بحمد الله دولت مردمی جدید تلاش خود را کردند که بسیاری از این واحدها احیا شد.
وی همچنین با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در روز اول ماه مبارک رمضان در دیداری با قاریان قرآن داشتند، افزود: متاسفانه وضعیت خواندن و تفکر و تدبر در قرآن به قدری در جامعه ما کم است که شخصیتی مثل مقام معظم رهبری سفارش می‌کنند به مردم که روزی نصف صفحه قرآن بخوانید و این مظلومیت قرآن را می‌رساند.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروز قرآن فقط در برخی برنامه‌ها مانند زمان عقد، ختم اموات و.. خوانده می‌شود، گفت: این مظلومیت و مهجوریت قرآن زیبنده جامعه اسلامی نیست و ماه رمضان فرصتی برای تدبر و تفکر و نزدیکی بیشتر به قرآن است و حداقل باید در این ماه روزی یک جزء قرآن را بخوانیم.
امام جمعه ملایر با بیان اینکه متاسفانه مشغله‌های دنیوی ما را از خدا و قرآن غافل کرده است، افزود: اگر می‌خواهیم از مشغله‌های دنیوی دور شویم باید در خانه خدا برویم تا خدا به عمر و زندگی ما برکت بدهد.

منبع: ایکنا

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار