نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. ارديبهشت 1402 - 9:44   |   کد مطلب: 32402
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر گفت: تمام ظرفیت شهرستان برای پذیرایی از زائران اربعین به کار گرفته می شود ت و در دستگاه امام حسین(ع) همه با تمام توان پای کار هستند.

به گزارش ملایری‌ها؛ حسین فارسی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر در نشست گردهمایی موکب های اربعین حسینی استان همدان با اشاره به درخشش ملایر در پذیرایی از زائران اربعین در سال‌های گذشته اظهار کرد: همه موکب‌داران ملایری از شهر زنگنه تا مسیر بروجرد و نهاوند در سال‌های گذشته به بههترین نحو و تا حد توان ازمسافران کربلا پذیرایی کرده‌اند.
وی با بیان اینکه  شور و حال موکب‌داران و خادمان امام حسین(ع)بسیار زیبا و ستودنی است، تصریح کرد:  در بازدیدهای انجام شده از موکب ها در سال‌های قبل رضایت زوار از خادمان ملایری  مشخص بود.

فارسی با اشاره به همکاری مردم ومسئولان دولتی در برپایی موکب‌های اربعین در مسیر زوار امام حسین(ع) تصضیح کرد: در سال های گذشته هر چه در توان شهرستان بوده،  سنگ تمام گذاشته شده است.

وی مردمی بودن ارزش بزرگ موکب‌های اربعین دانست و گفت: کارهای هئیت و امام حسین(ع) نباید دولتی شود چرا که ارزش کار کمتر می‌شود و انجام خدمات  موکب‌ها با حضور مردم در اقشار مختلف از نوجوانان و جوانان  و جوانان گرفته تا هرمسئولی در هر سمتی  شبانه روز و‌ خستگی ناپذیر تلاش می‌کنند تا بهترین خدمات به مسافران مسیر اربعین ارائه شود.

معاون سیاسی و اجتماعی  فرمانداری ملایر با بیان اینکه صفای موکب ها به کارهای مردم و کمک های خیرین است که معنویت را بالا می‌برد،  تصریح کرد: تلاش می‌شودامسال به برنامه‌ریزی ارائه خدمات بهتری به زوار انجام شود.

وی افزود: مشکلات مطرح شده توسط مسئولان موکب پیگیری می‌شود و از مسئولان استانی نیز درخواست شده با توجه به جایگاه ملایر و تعدد موکب‌های اربعین امسال ملایر را ویژه‌تر ببینند.

فارسی بیان کرد: با توجه به گرمی هوا امسال  یخ یکی از نیازهای اصلی است و شهرستان نیاز به دستگاه های یخ‌ساز داردو پیگیری هایی نیز از وزارت کشور در این راستا انجام شده است.

وی با بیان اینکه تمام ظرفیت شهرستان برای پذیرایی از زائران اربعین به کار گرفته می شود تاکید کرد: در دستگاه امام حسین(ع) همه با تمام توان پای کار هستند.

* موضوعات فرهنگی از برنامه ‌ریزی‌های مهم برای خدمات‌دهی به زائران اربعین باشد

علی بقایی قائم مقام ستاد مردمی خدمت‌گزاران اربعین استان همدان نیز دراین نشست با بیان اینکه ملایری‌ها در بحث  اربعین سرآمد و خوش نام هستند، اظهارکرد: در این سال ها  خدمات خوبی به  زایران انجام شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته در سطح کلان با بی برنامگی وجود داشت، تصریح کرد: امسال برنامه ریزی خوبی انجام شده است و از یکم صفر تا ۲۵صفر ایام سفر اربعین در نظر گرفته شده است.
بقایی با اشاره به حمایت‌های دولت از کارهای مردمی، تصریح کرد: مسئولان زائرسرا ها به فکر برنامه ریزی‌های لازم باشند و  قابل توجه است که نباید تمام توان فقط به بحث خوراک باشد.
وی توجه موضوعات فرهنگی را از برنامه ‌ریزی‌های مهم برای خدمات‌دهی به زائران اربعین دانست و گفت: معرفی شهدا، مفاخر، پیشینه تاریخی و ظرفیت‌های شهرستان از بحث‌هایی است که در زائرسراها می توان به آن توجه کرد.

قائم مقام ستاد مردمی خدمت‌گزاران اربعین استان همدان بیان کرد: هر ایستگاه برای تمام کارهای خود برنامه داشته باشند و توجه شود که از فضای فکری فرهنگی فاصله گرفته نوشد.

وی با بیان اینکه همدان مسیر گذر ۱۹زائران  استان کشور در ایام اربعین است، تصریح کرد: با توجه به گرمی هوا باید بهداشت اصلی ترین  اولویت در زائرسراها باشد و اگر بهداشت به خوبی رعایت نشود ممکن است مشکل زا شود.

بقایی تاکید کرد: به دنبال این باشیم که کیفیت زائرسرا ها را بالا ببریم و حوزه کار در برای امام حسین(ع) را وسعت ببخشیم.

وی افزود: با توجه به حضور خانوادگی زوار اربعین در زائرسراها به به حوزه کودک و نوجوان توجه کنیم و به دنبال خاطره سازی خوب بخصوص برای کودکان در این ایام باشیم.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار