نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

6. خرداد 1402 - 8:21   |   کد مطلب: 32414
استان همدان دارای دو هزار کیلومتر راه اصلی است که زائران اربعین از پنج ورودی به استان وارد می شوند و استان موکبداران استان همدان در ۱۷۰ ایستگاه به زائران کربلا خدمات دهی می کنند.

به گزارش ملایری‌ها؛ روز جمعه دانشگاه ملایر میزبان خادمینی و مسئولان از موکب‌های سراسر استان همدان در همایش ویژه موکبداران استان همدان بود.

در این همایش که به نام امام حسین(ع) گره خورده بود مسئولان موکب‌ها ضمن بیان مهمترین نیازهای و مشکلات در ایام اربعین، تجربیات خود برای بهتر برگزار شدن پذیرایی از زائران را بیان کردند.
انتقال تجربیات و چالش ها برای ارایه خدمات به زائراین در ایستگاه های صلواتی مهمترین مسئله در این همایش بود

سیدرضا موسوی مسئول ستاد مردمی اربعین استان همدان در همایش موکبداران استان همدان در دانشگاه ملایر با اشاره به خدمات ایستگاه های صلواتی استان در اربعین اظهار کرد: سال گذشته ۱۱۴ ایستگاه صلواتی در سطح استان همدان با زائران کربلای معلی پذیرایی کردند.

وی با بیان اینکه امسال تعداد ایستگاه های صلواتی در استان به ۱۷۰ می رسد، تصریح کرد: استان همدان دارای دو هزار کیلومتر راه اصلی است که زائران اربعین از پنج ورودی به استان وارد می شوند.

موسوی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از سه میلیون زائر از استان همدان عبور کرده اند که از دو تا ۲۴ ساعت حضور داشته‌اند.

وی با اشاره به انتخاب همدان به عنوان استان معین و پشتیبان تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم برای خدمات دهی بهتر به مسافران مسیر کربلا در حال انجام است.

مسئول ستاد مردمی اربعین استان همدان بیان کرد: تمام اقدامات و کارها و آسایش امروز کشور ما مدیون خون جوانان و نوجوانانی است که در با خون خود اجازه ندادند دشمن وجبی از خاک ما را تصرف کند.

وی افزود: اگر  اگر دشمن از دور فقط تهدید می کند و جرات نزدیک شدن را ندارد به دلیل سیلی است که  دوران دفاع مقدس خورده و هنوز صدا آن در گوشش است.

موسوی بیان کرد: چهار جلسه در استان برای بررسی مشکلات و راهکارهای خدمات دهی به زائران اربعین در ایستگاه های صلواتی سطح استان برگزار شده و جلسه  ویژه استانی با حضور استاندار، فرمانداران و مدیران کل استان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جلسات  مشکلات و موضوعات که در سال گذشته بررسی تا امسال پیش از برگزاری ایستگاه ها این مسائل برطرف شود.

مسئول ستاد مردمی اربعین استان همدان بیان کرد:  امسال در کنار موارد کلی باید به مسائل فرهنگی توجه ویژه ای شود.

 

توجه به مسایل فرهنگی، اختصاص ارزاق پیش از آغاز مراسم اربعین، توجه به مشکلات حاده های مواصلاتی، تبلیغات محیطی، ایجاد فضای اربعین، رفع مشکلات سرویس های بهداشتی، هموار کردن، تبلیغات و انعکاس خدمات، معرفی صنایع دستی، اختصاص تجهیزات ترافیکی همچون کاورهای شب رنگ، اختصاص روحانی و طراحی اپلیکیشن   از جمله مهمترین مسایل مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار