نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. تير 1402 - 11:19   |   کد مطلب: 32536
مدیراداره تبلیغات‎اسلامی ملایر گفت: پیام مهم عید غدیرخم را می توان وحدت، یکپارچگی و اجتماع عظیم مؤمنین و مسلمانان حول محور ولایت دانست و این همان ضرورت تشکیل نظام اسلامی و حکومت اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین روح الله نجفی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره به مهمترین ویژگی‌های عید غدیر اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مهم و خاص عید غدیر خم مسئله «أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي» است.
وی افزود: اتممت نعمتی یکی از ویژگی‌های برجسته عیدغدیر است که بسیاری از مفسرین آن را به عنوان وحدت بین مسلمانان یاد کرده‌اند و وحدت را می‌توان از پیام های مهم عید غدیر دانست.
مدیراداره تبلیغات‎اسلامی ملایر افزود: اهل‌تسنن و مسمانان سراسر جهان به مسئله عید غدیر اهمیت داده و در این روز مراسم برگزار می‎کنند و همدلی و وحدت بین همه محلات، مساجد، هیئت ها و مسلمانان را می توان ثمره مهم عید غدیر دانست که نتیجه آن امید و ایمان به آینده بین همه مردم است.
وی با بیان اینکه اتفاقات و رویدادهای عیدغدیر از عظمت و ضرورت ولایت خبر می‎دهند، تصریح کرد: پیامبر(ص) در رو 18 ذالحجه و در افتاب‎سوزان همه جمعیت را غدیرخم نگه داشت و همه را در یک جا جمع کرد که پیامی را به همه دهند آن پیام بحث ولایت بود.
حجت‌الاسلام نجفی‌مقدم افزود: پیام مهم واقعه غدیر و اقدامات پیامبر گرامی اسلام(ص) نشان از جایگاه والای ولایت دارد و می‌توان گفت که ولایت باعث وحدت و یکپارچگی مسلمانان می‌شود.
وی تاکید کرد: پیام مهم عید غدیرخم را می توان وحدت، یکپارچگی و اجتماع عظیم مؤمنین و مسلمانان حول محور ولایت دانست و این همان ضرورت تشکیل نظام اسلامی و حکومت اسلامی است.
مدیراداره تبلیغات‎اسلامی ملایر با اشاره به مهمترین ویژگی‌های حکومت اسلامی تصریح کرد:  اسلام سیاسی و حکومت اسلامی حول محور ولایت محقق می شود و معرفی امام علی(ع) توسط پیامبر گرامی اسلامی(ص) در روز عید غدیر پیام این نگاه سیاسی اسلام است.
وی با بیان اینکه غدیر این ویژگی را شرح داده که ولایت  نباید بعد از پبامبر(ص)  زمین بماند و این نسل و حکومت باید ادامه‌دار باشد، تاکید کرد: یکی از پیام‌های مهم دیگر غدیر استمرار نظام اسلامی و حکومت اسلامی حول محور ولایت است.
حجت‌الاسلام نجفی‌مقدم گفت: می‌توان گفت جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران یکی از مصادیق نظام اسلامی که با ولایت فقیه بابرچاست و همه شاهد هستیم که اگر ولایت فقیه متزلزل می شد خدشه‌ها و ضربه‌های زریادی به کشور وارد می‌شد.
وی گفت:  غدیر خم این پیام را به ما می‌دهد که تشکیل حکومت اسلامی و نظام اسلامی  حول محور ولایت فقیه نتیجه یکپارچگی، وحدت و همدلی مردم خواهد بود.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار