نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. تير 1402 - 8:59   |   کد مطلب: 32562
فرماندار ملایر خبر داد؛
خریداری گندم کشاورزان ملایری در 6 مرکز
فرماندار ملایر گفت: 6 مرکز در نقاط مختلف شهرستان آمادگی خرید محصول گندم کشاورزان را دارند و پیش‌بینی شده امسال 23 هزار تن گندم در ملایر خریداری شود.

سلمان اسماعیلیدر حاشیه بازدید از سیلو گندم سامن  در گفتگو با خبرنگارملایری‌ها با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای خرید تضمینی گندم در ملایر اظهار کرد: خرید گندم از کشاورزان شهرستان یکی مسائل مهم در فصل برداشت محصولات کشاورزی است.

وی گفت: در شهرستان ملایر 41 هزار و 400 هکتار از اراضی زراعی دیم و آبی زیر کشت گندم است که پیش‌بینی شده بیش از 42 هزار  و 800 تن محصولات از این اراضی برداشت شود.

فرماندار ملایر با اشاره به آمادگی مراکز خرید و ذخیره سازی  گندم در شهرستان ملایر بیان کرد: 6 مرکز در نقاط مختلف شهرستان آمادگی خرید محصول گندم کشاورزان را دارند و اقداماتی نیز در راستای اقناع سازی انجام شده است.

وی افزود: تعدادی از عاملان خرید گندم نیز مشخص شده و گندم‌های خریداری شده را به سیلوهای سطح شهرستان منتقل می‌کنند.

اسماعیلی با اشاره به میزان گندم خریداری شده از کشاورزان در سال گذشته، گفت: در سال 1401 میزان گندم خریداری شده 15 هزار تن بوده است که پیش بینی می‌شود با توجه به تولید امسال این میزان به 23 هزار تن برسد.
وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از ابتدای تیرماه در ملایر آغاز شده است، تصریح کرد: سیلوی گندم سامن با ظرفیت 20 هزار تن یکی از معدود سیلوهای مکانیزه کشور است که ظرفیت خوبی برای خرید و ذخیره‌سازی گندم را دارد.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار